Har kämpat mot mitt svänghjul de senaste dagarna och har nu äntligen fått av det med hjälp av en mutterdragare. Dock så skruvade jag in bultarna lite för långt i svänghjulet vid ett tidigare försök att ta av svänghjulet så bultarna hakade i 2 spolar och rev sönder dem lite. Nybörjarfel ja
, men det kommer jävlar i inte att göras om igen.
På den övre spolen på bilden så har de 3 yttersta trådarna spruckit. Min idé är att lossa på den spolen och löda ihop de spruckna trådarna och sedan dra några varv med eltejp runt hela spolen. Ska man kanske skippa lödningen?
På den nedre spolen har "plasten" (det hårda vita) och väven spruckit vid den vänstra kontakten, så den siter löst för tillfället. Plocka av spolen och köra med eltejp runt eller?
Går det att fixa överhuvudtaget, och hur isf, eller behöver jag en ny tändplatta?
Säg till om bilden är dålig så ska jag försöka fixa en ny.
Edit: La till en bättre helhetsbild på en likadan motor så ni ser vad det handlar om.

På den övre spolen på bilden så har de 3 yttersta trådarna spruckit. Min idé är att lossa på den spolen och löda ihop de spruckna trådarna och sedan dra några varv med eltejp runt hela spolen. Ska man kanske skippa lödningen?
På den nedre spolen har "plasten" (det hårda vita) och väven spruckit vid den vänstra kontakten, så den siter löst för tillfället. Plocka av spolen och köra med eltejp runt eller?
Går det att fixa överhuvudtaget, och hur isf, eller behöver jag en ny tändplatta?
Säg till om bilden är dålig så ska jag försöka fixa en ny.
Edit: La till en bättre helhetsbild på en likadan motor så ni ser vad det handlar om.

Bifogat
Last edited:

och är den mosad så att ett helt trådlager är avrivet på den nedre spolen är det kört... Den övre spolen ser ut att vara lätt att greja för den som kan löda.