det fixar man lätt
lossna nedersta kåpan
på vänster sida där grenrören möts så sitter ventilen.
ta bort skyddsplåten till ventilen (3st 10mm skruvar)
känn på vajrarna,dom ska inte vara helt stumma men du ska inte heller kunna röra dom flera cm i sidled,lite glapp ska dom ha annars orkar inte servot dra runt ventilen.
slå på tändningen och slå av den.
kolla i vilket läge ventilen står i.
det finns en hake(gaffel) på ventilhjulet som ska vara exakt för ett 4mms hål.
är det inte det så ta bort sadeln och lossna insex(5mm) skruven längst fram på tanken så du kan fälla upp tanken och komma åt Servot och vajrarna.(släng under nån träbit eller nåt vid luftburken så tanken håller sig i uppfält läge)
sen är det bara att lossna låsskruvarna på vajrarna och börja justera in dom.
du får alltså spänna den ena och släppa efter på den andra för att få Exupen ventilen att ändra läge.
när du har justerat in läget så dra venliten för hand(med tändningen avstängd) så du får den ur läge.
koppla på tändningen igen så att servot drar ventilen i noll läget.
du kan få justera några gånger men kolla så du får den exakt vid hålet! minsta lilla den är fel så kan det påverka motor gången.
när du har justerat in läget så spänn båda vajrarna lika mycket.
kör hårt!