Bytte stator på hojen då den inte laddade batteriet som den skulle ( 3 brända lindningar ). Efter bytet är hojen väldigt svårstartad. Den feltänder och slår tillbaka kicken så undersidan av foten blir blå.. Går tillslut igång, ofta efter 10 kickningar. Har aldrig hört en sån tomgång förut, den liksom nästan stannar upp innan den tänder nästa varv, väldigt lågvarvad m.a.o. Minsta ändring på tomgången uppåt och den dör, minsta gaspådrag och den dör..
Provade att tvångsstarta den genom att rulla och då fick jag varv att kunna åka en sväng, svarade bra på gasen, problemt då var att tomgången istället blev väldigt hög. Hojen dog direkt vid justering nedåt..
Förgasare på är en TM40 med öppet filter.
Vad är fel? Tändning eller gasare? Har rengjort fuggen 2 gånger och det är ny bensin i tanken. Har köpt nya stift men inte provat än..
Tips någon??
Provade att tvångsstarta den genom att rulla och då fick jag varv att kunna åka en sväng, svarade bra på gasen, problemt då var att tomgången istället blev väldigt hög. Hojen dog direkt vid justering nedåt..
Förgasare på är en TM40 med öppet filter.
Vad är fel? Tändning eller gasare? Har rengjort fuggen 2 gånger och det är ny bensin i tanken. Har köpt nya stift men inte provat än..
Tips någon??
.