Nu kan jag nästan sätta pengar på att ventilerna ligger på.
Har din "proffsmek" talat om att ventilerna sätter sig i sätena efter ett tag? Har dom inte talat om det så är dom inga proffsmekar, då är dom rixarschlen som inte bryr sig om kunderna.
En mycket stark rekommendation är att kolla ventilspelen innan du kör nåt mer. Dessutom kan jag föreslå ett kompressionsprov efter att du ställt ventilerna. Om dom har legat på så kan i allra värsta fall dina nya fina ventiler och säten vara på gång att bli brända. Ett kompprov talar om ifall ventiler och säten fortfarande är täta.
.
Att uttala sig om folk man inte känner om sånt man inte känner till är dumt...
Riktigt dumt.
Hur mycket jobb och tid jag lade ner på just denna hoj har DU inte en aning om.
Att jag inte bryr mig om kunden och är ett rixarschle vill jag gärna att du kommer hit och talar om för mig PERSONLIGEN.
Jag lyssnar så gärna på din klagosång om du bara pallrar dig hit me RIKTIG fakta!
Om RIKTIG fakta saknas så sitt kvar hemma.
Har ännu inte haft någon som klagat över mitt ointresse av dem som kund.
Men här kommer en resumé av vad som skett i detta fall!
Just denna hoj kom in med en avkörd ventil.
Detta lagades på enklaste sätt med en ny ventil och kunden ville ej att mer pengar skulle läggas på den än allra nödvändigast då det är en "stunthoj"!
Kunden ringde efter ett litet tag och frågade om den kunde vara klar till dagen efter.
Då arbetade jag med den fram till kl 01,00 för att klara det och vid provkörningen gick en annan ventil av som inte var synligt skadad innan.
Efter en promenad med en hoj i kolmörker på ca 2km så skruvade jag vidare.
Kl 04,00 var motorn isär och en reservdelsmotor uppspårad på Blocket som på eftermiddagen samma dag hämtades av mig i Ludvika och demonterades.
Kundens bottendel användes, en vevstake och samtliga kolvar togs ur donatormomtorn samt cylinderrad topp och kammar.
Ventilspelet var bra i donatormotorn då den inte gått så många mil, men skurit på vevaxeln av någon anledning.
Så jag justerade det INTE men kontrollerade det naturligtvis.
Ca 2 dygn extra gick åt för att ordna detta, varav ca 20-24 timmar var effektiv arbetstid / körtid EFTER det andra motorraset.
Inga extrakostnader så som delar, donatormotor, oljor, arbetstid eller bränslekostnader, debiterades för detta då den gick sönder under provkörningen.
Kunden fick sin hoj någon dag eller så senare än överenskommet men tackade vänligt för mitt engagemang och sade sig vara nöjd.
Tycker du fortfarande att jag inte bryr mig om mina kunder?
Kan jag nu få en VETTIG förklaring angåente uttalandet rixarschle?
Eller fick du inte lära dig be om ursäkt i LHS?
Att hänga ut företag helt ovetande om all fakta på nätet kan ge katastrofala följder.
Detta skadar mig som företag då mitt namn redan florerar i tråden och DU pekar ut mig som rixarschle och ointresserad av mina kunder.
Detta av dig helt taget ur luften och för att du själv skall hamna i bättre dager och kunna briljera med dina kunskaper som vi övriga inte kan se någon grund i.
LHS som du fortfarande går i innebär att man lär sig av misstagen.
Jag gör också misstag men städar upp efter mig när det gått snett även om utgifterna passerar 10-15 eller 20 tusen.
Min kund skall inte gå från min verkstad besviken på mig för att jag förstört dennes hoj.
I detta fall skall denna mc in i min bromsbänk så fort programmet kommit från Dynojet, så ett rixarschle bör jag rimligtvis inte vara i kundens ögon.
Även denna kund var just idag och lämnade sin brors Mc för reparation. (jag var dock inte hemma och ovetande om detta startproblem)
Förövrigt vill jag poängtera att jag aldrig någonsin kallat mig "proffsmek" eller påstått mig på något sätt vara en sådan.
Det har däremot DU ironiskt gjort
Mitt telefonnummer finns på min hemsida om du känner för att skälla på mig i telefonen av någon anledning.
Den svarar jag på 7 dagar i veckan för att hålla en god service mot mina kunder!
MVH
Patrik
Racerepairs.se
Edit:
Har nu även för att ytterligare visa min goda vilja ringt kunden och berättat vad problemet kan vara och han vill att vi kikar på det när bänken fungerar.