går inte o starta varm??

Men lugna ner er lite nu. Han skrev att han har nyrenoverad topp. Inte ett ord om att toppen "bara" är hopsatt av beg delar och en ny ventil. Och renoverar man en topp (som jag ju trodde att han hade fått gjort eftersom det stod så) så talar man om för kunden att ventilerna sätter sig efter ett tag om man är det minsta mån om kunden, eller hur?
.

Men nu var det inte så heller...
Den topp som sattes på var helt komplett och INGEN ventil byttes i den heller.
Tycker tonen om gjorda jobb i ditt inlägg var lite väl magsurt och raljant även om du dolde dig lite under uttryck som "om "proffsmekarna" inte sa till dig...osv"
Men självklart skulle de s.k proffsmekarna ha sagt det.
Om det varit aktuellt.
Och även erbjudit sig att göra detta vid ett senare tillfälle.
Alternativt ställt dem så, att denna sättningen skulle tagits höjd för.
Blir så förb..arg och besviken när man jobbar järnet, och sen får gissade magsurheter tillbaka.

Hälsningar:

En av "proffsmekarna".

Men nu var det inte så heller...
Den topp som sattes på var helt komplett och INGEN ventil byttes i den heller.
Tycker tonen om gjorda jobb i ditt inlägg var lite väl magsurt och raljant även om du dolde dig lite under uttryck som "om "proffsmekarna" inte sa till dig...osv"
Men självklart skulle de s.k proffsmekarna ha sagt det.
Om det varit aktuellt.
Och även erbjudit sig att göra detta vid ett senare tillfälle.
Alternativt ställt dem så, att denna sättningen skulle tagits höjd för.
Blir så förb..arg och besviken när man jobbar järnet, och sen får gissade magsurheter tillbaka.

Hälsningar:

En av "proffsmekarna".
Men vänta nu? Från början var det en renoverad topp. Sen blev det en topp med en ventil utbytt. Och nu var det en annan topp som ventilerna INTE var bytta i?
Hur ska ni ha det? Byts det historia efter behov?

Och som jag skrev tidigare så gällde det en renoverad topp då jag skrev mitt inlägg så vi kan väl hålla oss till de sagda förutsättningarna? Förutsättningarna var alltså att toppen renoverats (det var ju så det hade sagts) men ägaren inte hade fått upplysningar om vikten av att efterjustera ventilerna och det var det jag kommenterade.
Jag gjorde kommentaren utan att ha fått höra den andre parten. För detta har jag bett om ursäkt, räcker inte det?

Att du blir "förb..arg och besviken" över ett missförstånd kan jag tyvärr inte rå för men jag har bett om ursäkt. Varför ska du då fortsätta klaga? Tror du att jag ska be om ursäkt på mina bara knän? Böna och be? Gråta?

Men vänta nu? Från början var det en renoverad topp. Sen blev det en topp med en ventil utbytt. Och nu var det en annan topp som ventilerna INTE var bytta i?
Hur ska ni ha det? Byts det historia efter behov?

Och som jag skrev tidigare så gällde det en renoverad topp då jag skrev mitt inlägg så vi kan väl hålla oss till de sagda förutsättningarna? Förutsättningarna var alltså att toppen renoverats (det var ju så det hade sagts) men ägaren inte hade fått upplysningar om vikten av att efterjustera ventilerna och det var det jag kommenterade.
Jag gjorde kommentaren utan att ha fått höra den andre parten. För detta har jag bett om ursäkt, räcker inte det?

Att du blir "förb..arg och besviken" över ett missförstånd kan jag tyvärr inte rå för men jag har bett om ursäkt. Varför ska du då fortsätta klaga? Tror du att jag ska be om ursäkt på mina bara knän? Böna och be? Gråta?

Ursäkten är godtagen, och jag hoppas slippa läsa textrader om mig som jag ej förtjänar.
Kommer det istället välförtjänad kritik så tar jag det, men har i så fall misslyckats med min uppgift.

Ang topp diskutionen så var det originaltoppen som kom in med en avkörd ventil.
Ventil byttes och en annan gick av.
Ny topp införskaffades som var i mycket gott skick som kan läsas i mitt tidigare inlägg.
Denna topp var det ok ventilspel i som sedemera ej justerades.

Någon nyrenoverad topp har det aldrig funnits även om trådskaparen kallat den nya toppen för just detta.

Färdig diskuterat!

Tack. :tummenupp
Vi får väl röka en fredspipa istället. :) :fyllisar

Och ingen kritik mot trådskaparen heller för detta. Lycka till med knarren!

Det går säkert att ordna....

Knarren är det inga problem med.
Vet att luftburken är i form av en korkskruv som man fick sitta på för att få dit.
När den inte satt bra sist så gick hojen inte igång så jag misstänker att den släppt.
Men har en beggad ligger i en hög efter fragment av en likadan hoj utanför dörren...

Värre är det nog med bänken att få den att funka, för det begriper jag mig inte på!

Oj sicken diskussion det blev - var ju inte meningen att ställa till otyg. Sorry.

Men nyss hemkommen från Ungern, lagom seg o trött, där det var vår o en massa nya 08:or i trafiken. Trodde det var ett fattigt land jag!

Jag är jätteduktig på att köra sönder motorcyklar och själv är jag väl någon slags hemmameck som köpte hojen krockad o skruva ihop den men jag får inte alltid det att bli sådär perfekt...
Därför lämnar jag bort till dem som kan och är intresserade när det gäller känsliga grejer.

Och det jobbet Patrik la ner på min hoj bara för att jag skulle kunna åka 2 veckor till innan säsongen var slut var sååå stort! :tummenupp

Sen var väl min öppningsfras när jag ringde typ: "Du hojen har skurit, kan du fixa den snabbt inom 2 veckor för sen ska jag gifta mig. Vilket i sig innebär att jag inte har några pengar så det får inte bli dyrt".
Är nog ingen stor mc-verkstad som skulle köpa den dealen.

Jag ska vara mer försiktig o nämna namn jag med för det är lätt att misstolka det som skrivs - utan något ont menas egentligen. Men Ni redde ju ut det i alla fall. duktiga ponkar.

:rolleyes:

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...