Går för fett?!

pewe

pewe
Gick med
16 Apr 2004
Ort
skåne
Hoj
--------TRX---------
Har bytat till ett helsystem v&h gick upp i munstycke men detta hjälpte bara på högvarv då den drar fint. Mellanreg.. 2-4000 håller den på att klökas ,
plöddrar på lågvarv och vill ha mer varv för att gå jämt ! :confused:

hjääälp suzuki gsx600f -97
 
Vid 2000-4000 varv, hjälper det att släppa på gasen eller att vrida på mer? Om det hjälper att släppa lite på gasen är den för klent bestyckad på trottelnålen och om det hjälper att dra på lite till så är den för fett bestyckad. Sänk trottelnålen för att klena ut blandningen och höj den för att fetta upp den.
 
andersbrink skrev:
Vid 2000-4000 varv, hjälper det att släppa på gasen eller att vrida på mer? Om det hjälper att släppa lite på gasen är den för klent bestyckad på trottelnålen och om det hjälper att dra på lite till så är den för fett bestyckad. Sänk trottelnålen för att klena ut blandningen och höj den för att fetta upp den.
Har bytat till ett helsystem v&h gick upp i munstycke men detta hjälpte bara på högvarv då den drar fint. Mellanreg.. 2-4000 håller den på att klökas ,
plöddrar på lågvarv och vill ha mer varv för att gå jämt !

den går sämre när det e varmt

jag skall enligt din tolkning låta munstycken sitta kvar so de e och prova med att sänka nålarna 1 snäpp ??
 
pewe skrev:
Har bytat till ett helsystem v&h gick upp i munstycke men detta hjälpte bara på högvarv då den drar fint. Mellanreg.. 2-4000 håller den på att klökas ,
plöddrar på lågvarv och vill ha mer varv för att gå jämt !

den går sämre när det e varmt

jag skall enligt din tolkning låta munstycken sitta kvar so de e och prova med att sänka nålarna 1 snäpp ??

Att den går fett kan vi iaf vara överens om. Orsaken kan vara nästan allt... slitna emulsionsrör, slitna trottelnålar, fel trottelnålshöjd, fel storlek på lågfartsmunstyckena, för högt ställd flottörnivå eller skitigt/igensatt luftfilter.
 
Back
Top