Går för fett?!

pewe

pewe
Gick med
16 Apr 2004
Ort
skåne
Hoj
--------TRX---------
Har bytat till ett helsystem v&h gick upp i munstycke men detta hjälpte bara på högvarv då den drar fint. Mellanreg.. 2-4000 håller den på att klökas ,
plöddrar på lågvarv och vill ha mer varv för att gå jämt ! :confused:

hjääälp suzuki gsx600f -97
 
Vid 2000-4000 varv, hjälper det att släppa på gasen eller att vrida på mer? Om det hjälper att släppa lite på gasen är den för klent bestyckad på trottelnålen och om det hjälper att dra på lite till så är den för fett bestyckad. Sänk trottelnålen för att klena ut blandningen och höj den för att fetta upp den.
 
andersbrink skrev:
Vid 2000-4000 varv, hjälper det att släppa på gasen eller att vrida på mer? Om det hjälper att släppa lite på gasen är den för klent bestyckad på trottelnålen och om det hjälper att dra på lite till så är den för fett bestyckad. Sänk trottelnålen för att klena ut blandningen och höj den för att fetta upp den.
Har bytat till ett helsystem v&h gick upp i munstycke men detta hjälpte bara på högvarv då den drar fint. Mellanreg.. 2-4000 håller den på att klökas ,
plöddrar på lågvarv och vill ha mer varv för att gå jämt !

den går sämre när det e varmt

jag skall enligt din tolkning låta munstycken sitta kvar so de e och prova med att sänka nålarna 1 snäpp ??
 
pewe skrev:
Har bytat till ett helsystem v&h gick upp i munstycke men detta hjälpte bara på högvarv då den drar fint. Mellanreg.. 2-4000 håller den på att klökas ,
plöddrar på lågvarv och vill ha mer varv för att gå jämt !

den går sämre när det e varmt

jag skall enligt din tolkning låta munstycken sitta kvar so de e och prova med att sänka nålarna 1 snäpp ??

Att den går fett kan vi iaf vara överens om. Orsaken kan vara nästan allt... slitna emulsionsrör, slitna trottelnålar, fel trottelnålshöjd, fel storlek på lågfartsmunstyckena, för högt ställd flottörnivå eller skitigt/igensatt luftfilter.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top