går ej på bakhjulet r6-06

• Thread starter Thread starter *DIABLO*
  • Start date Start date
"...inte genom att koppla upp den i 40 km på 2ans växel o då e de nåt som inte stämmer..."

40 km/h på 2an???? På en R6a!!!

hahahahaha.. Det ger dig drygt tomgångsvarv ff.. En R6a ger väl styvt DT50-power där nere, den slangar man inte heller med!

Vad många som ska spela duktiga och dumförklara killen?
Testa en annan 06 och se hur den känns?

40 km/h på 2an???? På en R6a!!!

hahahahaha.. Det ger dig drygt tomgångsvarv ff.. En R6a ger väl styvt DT50-power där nere, den slangar man inte heller med!

ha ha du kan inte vara så duktig på de här iallafall, skitsamma glöm att jag fråga förvänta mig hjälp av någon som kan inte att de e fel på tekniken eller nåt annat, glöm de som sagt för min teknk e de inge fel på

ha ha du kan inte vara så duktig på de här iallafall, skitsamma glöm att jag fråga förvänta mig hjälp av någon som kan inte att de e fel på tekniken eller nåt annat, glöm de som sagt för min teknk e de inge fel på

Då är det väl fel på hojjen? Eller så får du allt ge dig tid till att lära KÄNNA mcn innan du börjar gråta ut.

Är det avgasport på R6 ? typ exup ? som hängt sig? eller kanske omdrevad så den var svagare på botten. ? hursom så var det väl bra att du inte köpte den för meka hade du fått gjort för att hitta nått fel. inga problem som du säger att slanga med en r6 oavsett årsmodell...

ha ha du kan inte vara så duktig på de
här iallafall, skitsamma glöm att jag fråga förvänta mig hjälp av någon som kan
inte att de e fel på tekniken eller nåt annat, glöm de som sagt för min teknk e de
inge fel på

Tekniken din tvivlar jag inte på men jag har inte sett dig kommentera
dom tre inlägg om undrar om den inte kan vara strypt?

Note to self: Trådskaparen verkar kunna wheela, låter nästan som att den är strypt.

Egentligen ingen dumförklaring.. Men en R6 -06 i 40 blås på 2an får ju typ inget varv, och levererar vad, 20+ hästar??? Det är ju värsta vespan om den inte får varv satan.. Varför ens vilja ha upp den på 2an i 40 då?

Jag är inget wheelieproffs, och tar du upp dem i styva 200 så all heder till dig. Det är fortfarande bara dumt att mena att det är fel på en rexxa -06 för att den inte kommer på 2an i 40km/h.. Hade nån gnällt över att deras Gs500F betett sig likadant hade hånet kommit från alla håll, och den har väl fan lika mkt kraft där nere i registret som rexxan.. (typ)

som sagts flera gånger tidigare och som man direkt kommer att tänka på när man börjar läsa ditt första inlägg: har du kollat så att den inte är strypt till mellanklass? annars kan den ju vara trasig så...

Åker folk runt och wheelar när dom provkör hojar? Fy fan vilket sätt. :huvet
Jag hade blivit pissförbannad om nån testpilot kom tillbaka efter prokörning och sa att den var svår att få upp på slangen.

Tror du varvar för lite.
på denna måste du ha riktigt högt varvtal innan effekten kommer.

Ord!

Fast vadå, 2an i 40 km/h räcker väl, jag är ju bara dryg!?

40 på 2an, då kan du inte ha många varv.
sånt vrid är det inte i denna maskinen..... det är ingen stånka detta.
mer varv, vilja och kännsla så löser sig allt :tummenupp

Ord!

med kopplingen inne kan den säkert varva varvstopp på tvåan i 40km/h, släpper man sedan ut är det inte omöjligt att den kommer upp.

Ord!

40 på 2:an är alldeles lagom att dra upp min storstånka. Jag kan aldrig tänka mig att det skulle vara 'lagom' att dra upp en liten 600-sporthoj på - what? - 3000 varv? Hojen varvar FFS 16000 varv, kvalificerad gissning är att du bör dutta kopplingen nånstans omkring 8- och 10 000 varv.

som du förklarar de så låter se som samma problem som jag hade på min R1a -04 å den var de kopplingen som var "helt slut" på..
min nuvarande r6a är de inga problem att gasa upp.. kör du på ettan så är de bara att dra upp den i 9-10.000 varv å sen vrida åt gasen lite så reser den sig lugnt å fint.. kraft finns det i den.. å då är jag ändå en värdelös bakhjulsåkare..

åkte för o köpa en r6-06 men hojen gick knappt inte att gasa upp på 1 växeln och inte koppla upp på 2ans växel, o killen sa att han koppla upp den på 1ans växel. för övrigt så va hojen i nyskick nästan, köpte inte den för tycker de verka skumt, någon som vet vad det kan vara för fel??

Om den inte gick att få upp på ettan eller tvåan så är det något fel på den..

kan säga att jag provkörde min kompis r6a -06 idag o den varde inga som helst problem att gasa upp på ettan och koppla upp på 2ans växel

Jag hade en gång en sån relik RD 125 och skulle köra på bakhjulet utanför skolan och vurpade :näsblod Sen dess försöker jag bara slanga med frun bara

köp en r1 om du ska köra på bakhjulet,saknas en väsentlig sak på en r6,effekt framförallt vridmoment.

mja.. tycker inte riktigt effekten saknas, däremot rätt effektkurva, det krävs mer av föraren om man ska slanga 600 r-hoj, den har så mkt vassare top / ketchupeffekt, man får verkligen vara på sin vakt för att inte slå över de första gångerna =)

men går - gör det. med lite övning, slangade min 600a gixxer 200+, det går, men det är lite meck att få upp, alt att man får växla till 3an på slangen.

:)

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back