går ej på bakhjulet r6-06

• Thread starter Thread starter *DIABLO*
  • Start date Start date

*DIABLO*

Guest
e

behöver ingen hjälp, och inte för att jag fått någon heller

Last edited:
åkte för o köpa en r6-06 men hojen gick knappt inte att gasa upp på 1 växeln och inte koppla upp på 2ans växel, o killen sa att han koppla upp den på 1ans växel. för övrigt så va hojen i nyskick nästan, köpte inte den för tycker de verka skumt, någon som vet vad det kan vara för fel??

skit bakom styret

det gäller bara o våga, klart att det går o koppla upp den på tvåan, det går nästan på min och du har 50 hk mer än mig, och typ 20 kilo mindre.. så det är bara o gasa mer innan du släpper kopplingen:tummenupp

grejen e att att jag vågar hade en r6 03 o den funka de skita bra med men inte med hans 06 o även han sa att han var tvungen ha ganska hög hastighet för att de ska funka på 2ans men jag tycker att man ska kunna ligga runt 40-5okm o koppla upp den

Slirande koppling?

nej gick inte ens att gasa upp den p 1ans växel eller de gick men man fick nästan gasa fullt, har haft 5st r6 o på alla har du inte varit några problem o min kompis har en 06a ringde han men han sa att hans funkar bra att gasa upp

äh, man gasar ju inte upp dom. Vad e vitsen med det?
Koppla så får du upp den mycket lättare och skönare.

Och klart som tusan att det går på 2:an
Går på 3:an och 4:an också. Säkert fler växlar om man e lite duktig.

nej gick inte ens att gasa upp den p 1ans växel eller de gick men man fick nästan gasa fullt, har haft 5st r6 o på alla har du inte varit några problem o min kompis har en 06a ringde han men han sa att hans funkar bra att gasa upp
Gick den bra i övrigt då? Så den inte kändes slö i acceleration eller något?

Gick den bra i övrigt då? Så den inte kändes slö i acceleration eller något?

jo juste den gick inte så bra i accelerationen den accca inte direkt liksom den tog lite tid som kom styrkan, killen sa att de var för att 06an varvar mer eller något

Men du... Öka varvtalet, där du ska få upp den, med lika mycket som det skiljer i maxvarv på de olika modellerna... Borde funka då. Skulle förvåna mig om de tidiga har lika mycket vrid/effekt, vid ett givet varvtal, som de sena.

Annars så köper du en R1 och struntar i varvtalet mer eller mindre helt. :)

Det kan inte vara något så enkelt som att den helt enkelt är strypt ?

hur länge har du kört hoj?

är man ny, så är det knappast konstigt... har polare som åkt några månader å bestämt säger "nej det går inte", så frågar man om man får testa vid ngn raka, ställ dig vid väggrenen å kolla.

första försöket, petar i tvåan, ger fullgas, duttar koppling, å drar förbi på balanspunlten i ~ 150, hur fint som helst, inga problem.

övning ger färdighet.

testa att gasa fullt på 2an, och vid ganska högt varvtal, med ett finger, dra in koppling å dumpa -det ska gå kvickt- och du ska verkligen släppa ut kopplingen med dess egna kraft, bara vika fingret åt sidan så att den far ut. så kommer den upp snällt å fint.

går på 3an med, men då får du flytta längre bak i sadeln - det kan du även testa ifall det är svårt på 2an - flytta tyngdpunkten så långt bak det går, samt öva i uppförsbacke.

tillslut får du upp känslan i kopplingen - för det är vad allt handlar om, känsla i koppling, sen att lära sig att hålla hojjen högt så att du inte accelererar när du har den på slangen.

:tummenupp

fins oändligt mycket att söka på i detta ämne, men som sagt, ge det tid. det tar tid att lära sig, och ännu längre tid att bli duktig på det.

sen kan du göra såhär 3an ut (2xx km/h), fast detta e på R1a och med skjuts, skjuts är mkt coolare, lite överkurs, men du kan få tips om det med :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=15202

Last edited:
åkte för o köpa en r6-06 men hojen gick knappt inte att gasa upp på 1 växeln och inte koppla upp på 2ans växel, o killen sa att han koppla upp den på 1ans växel. för övrigt så va hojen i nyskick nästan, köpte inte den för tycker de verka skumt, någon som vet vad det kan vara för fel??

Låter konstigt :va min är inga som helst problem att gasaupp på de två första växlarna. fast man behöver en 9-10k på varvräknaren för att powerwheela. Med lite koppling är det rena barn leken även om jag är en sopa på slangen :tummenupp

Mvh Fredric

hur länge har du kört hoj?

är man ny, så är det knappast konstigt... har polare som åkt några månader å bestämt säger "nej det går inte", så frågar man om man får testa vid ngn raka, ställ dig vid väggrenen å kolla.

första försöket, petar i tvåan, ger fullgas, duttar koppling, å drar förbi på balanspunlten i ~ 150, hur fint som helst, inga problem.

övning ger färdighet.

testa att gasa fullt på 2an, och vid ganska högt varvtal, med ett finger, dra in koppling å dumpa -det ska gå kvickt- och du ska verkligen släppa ut kopplingen med dess egna kraft, bara vika fingret åt sidan så att den far ut. så kommer den upp snällt å fint.

går på 3an med, men då får du flytta längre bak i sadeln - det kan du även testa ifall det är svårt på 2an - flytta tyngdpunkten så långt bak det går, samt öva i uppförsbacke.

tillslut får du upp känslan i kopplingen - för det är vad allt handlar om, känsla i koppling, sen att lära sig att hålla hojjen högt så att du inte accelererar när du har den på slangen.

:tummenupp

fins oändligt mycket att söka på i detta ämne, men som sagt, ge det tid. det tar tid att lära sig, och ännu längre tid att bli duktig på det.

sen kan du göra såhär 3an ut (2xx km/h), fast detta e på R1a och med skjuts, skjuts är mkt coolare, lite överkurs, men du kan få tips om det med :yoparty

http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=15202

de e just de som e grejen att jag kan whiiela i 200km och har kört hoj i 7 år den går säkert upp 2ans växel om man kopplar men inte som den ska göra( lätt alltså) låg i 40-50km o då ville den inte upp, o den gick inte att gasa upp på 1an, jag åker aldrig bakhjul på ettans växel inte ens på 2växeln för jag tog nästan bara upp min förra på 3ans växel, men saken e att den inte ville upp genom att bara gasa på 1an o inte genom att koppla upp den i 40 km på 2ans växel o då e de nåt som inte stämmer de e de det handlar om

Last edited:
köp en r1 om du ska köra på bakhjulet,saknas en väsentlig sak på en r6,effekt framförallt vridmoment.

Ändrade inte Yamaha nåt runt -06 där de flyttade upp effekten och gjorden 1an ännu högre?

I så fall är det inte konstigt att dina tidigare R6or kändes lättare då de ger mer i lägre fart..

I övrigt undrar jag snarast.. varför åka R6a om det första man testar är att slanga.. Köp en streetfigther som är skapt för det, mkt roligare!

kan det inte vara någe fel på hojen helt enkelt???
elle som tidigare sakts!!strypt!!!

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back