Går det här att svetsa??? (kåpstag)

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Precis tom topicen lyder, Är det möjligt att rädda mitt kåpstag eller är det skroten nästa?

Bifogat

• kåpstag.jpg
    kåpstag.jpg
    123.6 KB · Visningar: 342
kiwimaddog skrev:
2370272 Precis tom topicen lyder, Är det möjligt att rädda mitt kåpstag eller är det skroten nästa?
Är det alu i staget är det nog svårt verkar vara ganska små ytor, men man kan ju svetsa igen dem helt och borra nya hål samt fila till det .

Skulle gissa på alu... brottytan ser lite porös ut

röris skrev:
2370278 Är det alu i staget är det nog svårt verkar vara ganska små ytor, men man kan ju svetsa igen dem helt och borra nya hål samt fila till det .

Det borde ju kunna funka... nån som känner nån som är grym på alusvetsning? Det stora problemet är nämnligen att det är stört omöjligt att få tag på kåpstag till r6an vad det verkar, o eftersom infästningen är enda problemet med det jag har känns det som att det är värt ett försök att rädda det...

Last edited:
Inte jättelätt när det är såna småbitar, men det går att TIG-svetsa.

Du kan alltid prova att ringa seservice 08 771 84 83, de skulle säkert kunna hjälpa dig mot en peng.

Det är ett par polare som driver seservice och de brukar kunna lösa det mesta.

mml_42 skrev:
2370348 Du kan alltid prova att ringa seservice 08 771 84 83, de skulle säkert kunna hjälpa dig mot en peng.

Det är ett par polare som driver seservice och de brukar kunna lösa det mesta.

Åh, man tackar... mån-fre antar jag?

Japp, när det inte är "övertid" :)

Snackade med polaren nyss, tyvärr har seservice semesterstängt nu :(

Du får jaga vidare efter någon som kan hjälpa dig...

mml_42 skrev:
2370800 Snackade med polaren nyss, tyvärr har seservice semesterstängt nu :(

Du får jaga vidare efter någon som kan hjälpa dig...

Det är lugnt, hittade Aero svets ute i Vinsta...

du får hoppas på att det inte e gjutaluminium det e ett lotteri att svetsa har själv jobbat som svetsare kan se jätte bra ut när det e varmt (ny svetsat) kan sen tyvärr lossna men lycka till!!!!

Nicks skrev:
2370829 du får hoppas på att det inte e gjutaluminium det e ett lotteri att svetsa har själv jobbat som svetsare kan se jätte bra ut när det e varmt (ny svetsat) kan sen tyvärr lossna men lycka till!!!!

Skräms.. antar att det är gjutalu.. finns ingen möjlighet att nån kan ha svetsat ihop ett stag i det utseendet utan att gjuta.. får väl hålla tummarna!!

Går det inte att kapa bort en större bit och göra en ny med öron och allt? Blir ju större yta att svetsa då.

Tänkte oxå nåt i stil med det... typ dra ett par v-formade utsågningar, fylla på med svetsfog o borra up hålen igen

kiwimaddog skrev:
2370858 Tänkte oxå nåt i stil med det... typ dra ett par v-formade utsågningar, fylla på med svetsfog o borra up hålen igen

Jag skulle nog kapat ännu mer än så, typ ett snitt rakt över ett par cm ner. Ett alternativ om det inte går att svetsa är ju att göra en ny plåt och skruva den i den gamla, om det finns plats.

Jag ska ta bilder till dig snart.... de e bara det att det öser ner här just nu... :näsblod

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park