går det att (trimma) en cbr 600fs -02 mer?

Jussi_broholm

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800r
jag undrar om det går att få ut mer hk ur cbr. om det går så kan ni tipsa på bra sidor
och förbättringar
tack :confused: :va
 
Turbo... :va

Annars konventionellt... avgassystem, PCIII alt dynojet, K&N filter

sen vidare med andra kammar, porta o plana toppen

...andra kolvar (borra???)


osv,osv....



.../Yoshi
 
Aprilia_rs_125 skrev:
jag undrar om det går att få ut mer hk ur cbr. om det går så kan ni tipsa på bra sidor
och förbättringar
tack :confused: :va

Om du inte kittar den så finns det ett klockrent sätt att få den att gå fortare.
Testa att använda reglaget på höger stryhalva.
 
Aprilia_rs_125 skrev:
jag undrar om det går att få ut mer hk ur cbr.

DET ÄR HELT OMÖJLIGT ATT FÅ UT MER HÄSTAR UR EN CBR! :tomten

Var i varvtalsområdet vill du ha ut mera hästkrafter och hur många samt hur mycket pengar har du att spendera?
 
andersbrink skrev:
DET ÄR HELT OMÖJLIGT ATT FÅ UT MER HÄSTAR UR EN CBR! :tomten

Var i varvtalsområdet vill du ha ut mera hästkrafter och hur många samt hur mycket pengar har du att spendera?

Word!

Om du skall trimma en -02 CBR seriöst, dvs öka varvtal och komp så räkna även med att byta kolvar/stakat med jämna mellanrum, alternativt budgetera för extra motorer... :tummenupp

Stakarna på "före -03" CBR är en svag punkt, dom bör bytas till Carillo eller åtminstone blästras och sprickkontrolleras. Honda rekommenderar kolv/stakbyte var 300:e mil på en trimmad CBR. Jag har sprängt en Veidec CBR och det var inge skoj.
Dessutom så upplevs en standard CBR som starkare än en trimmad eftersom det du vinner på absolut högsta toppen tappar du under 10000rpm, det är knappt att den ens orkar göra en burnout. Och om du inte kör riktigt riktigt skiten ur den så kör du fortare med en standardmotor, du kan bara utnyttja effekten på bana och bara om du är helt respektlös med motorn...bara så att du vet :3freak
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top