Går det att äta? tråden?

Mat ska inte avnjutas
Mat ska nedkämpas

Känns som herman hedning det där.

En kort skräckhistoria:
Hungrig som fan, slänger upp en påse med pyttipanna och några ägg samt lite rödbetor. Steker pytten och knäcker äggen i pannan. MEN ett av äggen var lite konstigt då det rann ut en grönbrun röra som luktade pensionärslik som har legat bortglömt på ett vårdhem under juni-juli.
Behöver jag säga att det tog ca 4-5 år innan jag åt pytt med ägg igen?
Nu är det dock det bästa jag vet igen, mest för att tjejen inte äter det och jag äter det när hon är bortrest.

Jag har en sån med. KOmmer hem efter träning och jobb o sånt där och är vrålhungrig, det enda som finns är köttfärs, sallad och hamburgerbröd. Så det blir ett par hemmabyggda burgare.
Sätter mig framför datorn o surfar porr eller nåt, och käkar burgaren. Efter ett par tuggor kommer jag på att det smakar jord och lite annat skumt. Tittar ner på burgaren i min hand och ser att insidan av hela hamburgerbrödet är grönt. Syns inget på utsidan (Samt inget i snittytan) och luktar inte nämnvärt.
Jag överväger saken en kort stund och kommer fram till att jag är skithungrig och eftersom att jag har en öl att skölja ner det med, och min mage är känd för att kunna ta emot vad skit som helst så tuggar jag i mig resten av burgaren. Grönsak som grönsak liksom.

Det enda jag kände av det var att magen pep/gnällde lite i typ 10-15 minuter. Eller om det var den gröna alienen i min burgare som skrek i dödsplågor...

Last edited:
Ja, mögligt bröd är inte nämnvärt farligt då jag också har lärt mig det den hårda vägen.
Men om hamburgerbröd är mögligt så är det jävligt gammalt, för så mycket olika ämnen det är i dessa smaklösa runda brödbitar så är det ett under att det ens KAN mögla :)
Kollar as we speak utgångsdatum på en påse med 6st bröd jag har, 3 månader framåt :D Då är de inte ens nyinköpta....

Ja, mögligt bröd är inte nämnvärt farligt då jag också har lärt mig det den hårda vägen.
Men om hamburgerbröd är mögligt så är det jävligt gammalt, för så mycket olika ämnen det är i dessa smaklösa runda brödbitar så är det ett under att det ens KAN mögla :)
Kollar as we speak utgångsdatum på en påse med 6st bröd jag har, 3 månader framåt :D Då är de inte ens nyinköpta....

Mina brukar mögla på 2-3 veckor. Iofs brukar jag leta mat utan konserveringsmedel, konsistensgivare och färgmedel.

Sedan kan just brödmögel slå ut levern om man har otur och äter fel sorts brödmögel. HEhe.

Handlade müsli för ett par dagar sedan.
Vad i helvete har man konsistensgivare och konserveringsmedel i müsli för? Krossade varierade former av korn. Torrt...
Seriöst?

Min katt tycker det är en utmärkt ide att äta en sedan länge död mus som redan är full med myror och annat (sen kräktes hon iof upp hälften nån timme senare)

Så jag tror jag sätter mina krav något högre.

För att inte tala om att katter och hundar käkar spyor och avföring...

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...