Går det att äta? tråden?

Ähh, ta en flabb full med whiskey innan förtäring... dödar kanske lite smak o förhindrar att du blir magsjuk! :tummenupp

Om det inte är ludet eller luktar död och förintelse är det fullt ätbart.
Sedan luktar ju bönor död och förintelse till att börja med och är alltså aldrig ätbart.
(Dessutom ska man inte äta matens mat, så ge fan i grönsakerna!)

Sen finns de ju så många sorter dessutom. Tex fattar ja inte det här med rikskassler och förbundskassler, vad är skillnaden liksom? :confused: Jag antar att båda har nätbrynjeundertröja underst iaf. Det är ju adelsmärket för en sann kassler.

250px-Bundesarchiv_B_145_Bild-F074398-0021%2C_Bonn%2C_Pressekonferenz_Bundestagswahlkampf%2C_Kohl.jpg

Mmm. Angela Merkler i nätbrynja, sådär runt 60 år, lätt småfet tyska. Bilderna på hur tygtrådarna skär in och bildar valkar.
Sällan att spel på andra planhalvan känts så nära...

I lumpen hade jag gips på ena foten ett tag, så jag orkade inte hoppa från högsta våningen i kasernen och tvärs över regementet bort till matsalen varje morgon, så jag hade mackor med mig hemifrån. Dom la jag i ryggsäcken söndag em när bussen gick norrut, sen låg dom i mitt skåp hela veckan. Dom smakade lite mustigt framåt torsdag morgon, men jag blev aldrig någonsin dålig av dom :tummenupp Immunförsvaret är som är som vilken annan kroppsdel som helst, det måste tränas :fakta

Man kan äta det mesta betydligt längre än vad de flesta tror.
Flertalet tecken på om det är ätbart:
Det rör sig inte.
Det luktar inte lik.
Fluglarver förekommer inte i någon större utsträckning.
Hunden äter det fortfarande.
Det håller färgen någorlunda.
Sist men inte minst: Du är hungrig som fan. Är du dessutom full så behöver ingen av ovanstående punkter uppfyllas. Eller om du är student.

Umm. Hunden äter typ allt oavsett ruttet eller inte.

Men katten är dock perfekt medel att prova med, äter den det är det okej, fnyser den och går så gör du bäst att slänga det.

Om du inte vill vara ledig förståss.

Umm. Hunden äter typ allt oavsett ruttet eller inte.

Men katten är dock perfekt medel att prova med, äter den det är det okej, fnyser den och går så gör du bäst att slänga det.

Om du inte vill vara ledig förståss.

Ok, om jag skulle gå efter min katt så skulle jag se ut som en liten Somalie. Idag gjorde vi en skitfin rostbiffstek med rödvinssås, hasselback osv men tror du katten var lika energisk som när det serveras spaghetti och köttfärssås? Nej då, så jävla gott var det tydligen inte...
Och att plocka fram en näve med kräftstjärtar är heller ingen höjdare enligt katten, men köpta räkor är ok. Leverpastej och ost= icke.
Lönnebergaskinka= Funkar.

Så jag går fortfarande på om det luktar lik samt rör sig, då undviker jag att förtära det hela.

En kort skräckhistoria:
Hungrig som fan, slänger upp en påse med pyttipanna och några ägg samt lite rödbetor. Steker pytten och knäcker äggen i pannan. MEN ett av äggen var lite konstigt då det rann ut en grönbrun röra som luktade pensionärslik som har legat bortglömt på ett vårdhem under juni-juli.
Behöver jag säga att det tog ca 4-5 år innan jag åt pytt med ägg igen?
Nu är det dock det bästa jag vet igen, mest för att tjejen inte äter det och jag äter det när hon är bortrest.

Ok, om jag skulle gå efter min katt så skulle jag se ut som en liten Somalie. Idag gjorde vi en skitfin rostbiffstek med rödvinssås, hasselback osv men tror du katten var lika energisk som när det serveras spaghetti och köttfärssås? Nej då, så jävla gott var det tydligen inte...
Och att plocka fram en näve med kräftstjärtar är heller ingen höjdare enligt katten, men köpta räkor är ok. Leverpastej och ost= icke.

Så jag går fortfarande på om det luktar lik samt rör sig, då undviker jag att förtära det hela.

En kort skräckhistoria:
Hungrig som fan, slänger upp en påse med pyttipanna och några ägg samt lite rödbetor. Steker pytten och knäcker äggen i pannan. MEN ett av äggen var lite konstigt då det rann ut en grönbrun röra som luktade pensionärslik som har legat bortglömt på ett vårdhem under juni-juli.
Nu är det dock det bästa jag vet igen, mest för att tjejen inte äter det och jag äter det när hon är bortrest.
¨
:D

Min katt var likadan.
Efter den fått smaka på lite Dooleys engång så åt den aldrig något av mig igen :rolleyes::D

En kort skräckhistoria:

Därför knäcker man alltid ägg i ett glas först.

Går det att äta med bestick som legat i lådan i ja iallafall minst 10 dagar eller måste jag slänga dem och köpa nya? De luktar ju som vanligt men.

:D

Nä men allt går väll att äta men om det är bra eller dåligt är jiu en annan tia :gnissla

Jag blir så förbannad när man öppnar kylskåpet och där står lite LITE rester kvar i en stor jäkla låda. Och tro mig det är då inte mycket i den lådan och sen när den lådan är ute så är kylskåpet nästan tomt.

Last edited:
Ok, om jag skulle gå efter min katt så skulle jag se ut som en liten Somalie. Idag gjorde vi en skitfin rostbiffstek med rödvinssås, hasselback osv men tror du katten var lika energisk som när det serveras spaghetti och köttfärssås?

har fortfarande ärr i tummen sen min matt högg efter en rostbiffsbit jag höll fram, men han hugger efter sallad och gurka med så han e inte helt frisk:D

angående kaslern va det tvecksamt om den gick å äta, brände på den ordentligt i pannan men smaka ändå lik..

Hur länge håller sig apelsiner? Har en i kylen som legat där i två månader och är lite sugen på en drink...

Frödinge ostkaka och saftsoppa blev min middag igår efter träning. Allt var färskt och så, men hur bra var det för kroppen? :va Efteråt kände jag behovet av sallad, frukter och allt annat förutom ostkaka...

Min katt tycker det är en utmärkt ide att äta en sedan länge död mus som redan är full med myror och annat (sen kräktes hon iof upp hälften nån timme senare)

Så jag tror jag sätter mina krav något högre.

Frödinge ostkaka och saftsoppa blev min middag igår efter träning. Allt var färskt och så, men hur bra var det för kroppen? :va Efteråt kände jag behovet av sallad, frukter och allt annat förutom ostkaka...

Ostkaka är väl inte helt fel näringsmässigt? En lätt sökning på internet ger resultatet högt proteininnehåll och relativt låga värden av både socker och fett, med resultatet lågt kaloriinehåll.

Ät på bara :fakta

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...