Går bara på 2 cylindrar

Vevmojängen transporterade elektroner, det var därför det uppstod en laddning. Den transporterade väl elektroner från kulan där uppe till jord över till personen som också var jordad.

Förlusten blir lägre vid högt tryck. Varför måste man då ha kraftigare tändsystem vid mycke överladd ?

Vevmojängen transporterade elektroner, ja. Åt vilket håll minns jag inte. Laddning betyder att det är överskott på elektroner nånstans.

Förlusten blir på det andra stiftet. Man slösar ju energi på det stift som inte behöver tända men eftersom det slår över så lätt där jämfört med i kompression så är slöseriet inte så stort. Ju högre komp och ju högre laddtryck ju svårare blir det att slå över så mera energi behövs. Men ju mera som krävs till cylindern som är i kompersionstakt ju mindere slösas procentuellt på det andra stiftet.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top