Går bara på 2 cylindrar

Vevmojängen transporterade elektroner, det var därför det uppstod en laddning. Den transporterade väl elektroner från kulan där uppe till jord över till personen som också var jordad.

Förlusten blir lägre vid högt tryck. Varför måste man då ha kraftigare tändsystem vid mycke överladd ?

Vevmojängen transporterade elektroner, ja. Åt vilket håll minns jag inte. Laddning betyder att det är överskott på elektroner nånstans.

Förlusten blir på det andra stiftet. Man slösar ju energi på det stift som inte behöver tända men eftersom det slår över så lätt där jämfört med i kompression så är slöseriet inte så stort. Ju högre komp och ju högre laddtryck ju svårare blir det att slå över så mera energi behövs. Men ju mera som krävs till cylindern som är i kompersionstakt ju mindere slösas procentuellt på det andra stiftet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top