Gå försiktigt...

Jobbar du som "tak"skottare?

Känns som att säkerhetstänket inte är på topp där. Var är s-linan? :näsblod

När man går sådär så är man säkrade i varann. Den mest erfarne/ starkaste går sist. Börjar man kana försöker hamna på mage med dojorna i färdriktningen och med båda händerna använda bladet på isyxan som broms. Det är bla därför de använder isyxorna som käppar och håller dem redan i bladet. Den som går sist håller i slacket på linan, precis som på bilden. Faller den främre kliver den bakre omedelbart ut på andra sidan.

När man går sådär så är man säkrade i varann. Den mest erfarne/ starkaste går sist. Börjar man kana försöker hamna på mage med dojorna i färdriktningen och med båda händerna använda bladet på isyxan som broms. Det är bla därför de använder isyxorna som käppar och håller dem redan i bladet. Den som går sist håller i slacket på linan, precis som på bilden. Faller den främre kliver den bakre omedelbart ut på andra sidan.

Sen är det paus för att byta kallingar.

Det ser ut som de går för tätt inpå varandra så att ifall snön kommer i glidning så lär båda två åka med på samma sida.

Fin utsikt har de i alla fall och det måste vara grymt spännande att vara med på en expedition.

skulle va najs o sitta där och knäppa en pilsner.. :)

bara jag som tycker vänstra sidan ser photoshoped ut? :va

När vi var i tänndalen och skidade gerade vi över en brant som var ungefär sådär, kändes det som jallafall!
Ingen av oss dog.

Vart är bilden från? Gick på såna där på vägen uppför mont blanc, inte lika branta men kul ändå. Nu fick man lust att göra nåt sånt..

Vart är bilden från? Gick på såna där på vägen uppför mont blanc, inte lika branta men kul ändå. Nu fick man lust att göra nåt sånt..

Du med! :D Ja sista biten upp till toppen på Mont Balnac traskar man ju på en liknande kam. Jag minns att ngn före mig tappade nån form av stav där, som rasslade ivär nerför, det kändes ödesmättat att se den försvinna :gnissla

Mmm, nästan. Stå på en stol är oskönt, balkonger likaså. Brukar försöka bota det på sommaren genom att gå upp på taket och sitta på nocken ett tag.

Du med! :D Ja sista biten upp till toppen på Mont Balnac traskar man ju på en liknande kam. Jag minns att ngn före mig tappade nån form av stav där, som rasslade ivär nerför, det kändes ödesmättat att se den försvinna :gnissla

Ja det kändes som att man skulle ramla rätt långt ner i glaciärsprickor om man klantade sig på fel ställe :näsblod

Eiger verkade väl stämma, Matterhorn är inte dålig heller.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg