Gävle

Taco skrev:
2238035 Är nog i Halmstad den veckan, annars hade ja haka på direkt ! Tips: Tina snackade om att ett gäng från smtt (S-hamn) ska till montza nån av dagarna den veckan, kanske t.o.m var den 9:e ? kolla me henne ! Va jag förstår så är det allmänhetens åkning på Montza varje mån 10-17 (300 pix) Vi kanske kunde dra dit en spontanåkning nån måndag ? Har Btw bokat Åsen nu 7+8/8 :)

Jag ska göra det. :)

Taco skrev:
2238035 Är nog i Halmstad den veckan, annars hade ja haka på direkt ! Tips: Tina snackade om att ett gäng från smtt (S-hamn) ska till montza nån av dagarna den veckan, kanske t.o.m var den 9:e ? kolla me henne ! Va jag förstår så är det allmänhetens åkning på Montza varje mån 10-17 (300 pix) Vi kanske kunde dra dit en spontanåkning nån måndag ? Har Btw bokat Åsen nu 7+8/8 :)

Jag tänkte åka till Montza måndagen den 3 juli.
Häng gärna med då. :banana
/Marcus

Tjenna Marcus ! Jag har planerat årets semester dåligt :( Precis denna vecka är jag med familjen på resa. Oklart ännu iofs om jag åker bort i början eller i mitten på veckan, om jag får en lucka där på Måndan så hänger jag med !!
Suzuki GSXR skrev:
2243423 Jag tänkte åka till Montza måndagen den 3 juli.
/Marcus

Fan, jag kom inte loss från jobbet i måndags :(
lpdata: var och vilken tid brukar ni träffas på tisdagar? Är ni många? Vart åker ni? Kör ni vrålsnabbt?
I morgon blir väl inget antar jag, alla ska väl kolla fotboll (även jag såklart :)

lembit_pet skrev:
2247949 Fan, jag kom inte loss från jobbet i måndags :(

...
Kör ni vrålsnabbt?

Du får en ny chans den 26/6. :tummenupp

Och nej, de kör inte vrålsnabbt. Eller jo, kanske rakt fram då. :arsele :tungan

lembit_pet skrev:
2247949 Fan, jag kom inte loss från jobbet i måndags :(
lpdata: var och vilken tid brukar ni träffas på tisdagar? Är ni många? Vart åker ni? Kör ni vrålsnabbt?
I morgon blir väl inget antar jag, alla ska väl kolla fotboll (även jag såklart :)

Som du misstänker så blir det inte nån sväng idag tisdag pga av fotboll mm mm.
Annars är det kl 18.00 vid Statoil Gävlevägen i Sandviken som gäller.
Vi brukar vara mellan 5-15st ,många arbetar skift i gruvan så det skiftar från gång till gång.
Vi åker i lungt tempo då det är en blandning av hojjar och förare.
Och det går extra lungt nu sedan Mr Road Snail bytt bort sin ubersnabba BMW mot en mopedliknande sak :lol

Så det är bara att titta förbi och åka en tur med oss,, jag har en silverfärgad Hayabusa så du vet vem du skall prata med

//Lasse

lpdata skrev:
2248411
Och det går extra lungt nu sedan Mr Road Snail bytt bort sin ubersnabba BMW mot en mopedliknande sak :lol

11000rpm på sexan för normalt motorvägstempo. Stressmoppar rules! :yoparty

Onsdagsbus ..

Mötte två hojar i synkad uiilie på rakan förbi gamla kyrkogården innan sjukhuset idag vid lunchtid. Lite sol gör nog att de flesta blir som ystra kalvar på grönbete. :tummenupp

Såg ut att vara en motard och en polka r1/r6. Nån som känner igen sig? :)

MrRoadSnail skrev:
2251795 Mötte två hojar i synkad uiilie på rakan förbi gamla kyrkogården innan sjukhuset idag vid lunchtid. Lite sol gör nog att de flesta blir som ystra kalvar på grönbete. :tummenupp

Såg ut att vara en motard och en polka r1/r6. Nån som känner igen sig? :)

det var nog jonny och peter som var ute och lekte.. de e jag 99% säker på en röd svart r1:a och en gul husa 650? isf var det dom

CrIlLLe skrev:
2253231 det var nog jonny och peter som var ute och lekte.. de e jag 99% säker på en röd svart r1:a och en gul husa 650? isf var det dom

Det var det säkert. Såg mest framdäck och magkåpa. :hihi

B & K Rörberg

Då äre dax för lite kurvgnuggning igen då ! :) Välkommen till Gävle motorstadium i kväll - inskrivning från 17.00 (först till kvarn)

(För mer info - se signaturen nedan)

Ny info om fortsatta körningar resten av säsongen kommer att läggas upp på SMC Gävleborgshemsida i morron. Vi tjuvstartar dock me en ny rutin redan i kväll : Ingen direktinskrivning i Grön grupp om man deltar på kursen för första gången. Dock inga problem om man vill flytta till Grön efter första körpasset i samråd med "sina" instruktörer.

KOM - ÅK HOJ - HA KUL !!

Montza

Suzuki GSXR skrev:
2243423 Jag tänkte åka till Montza måndagen den 3 juli.
/Marcus
Jag tänkte försöka komma iväg till Montza 17/7, verkar stämma med övriga livet då, för en gångs skull - har för mej du sa nåt om det datumet ? funderade du på att åka dit då oxå ? Samla ihop ett gäng å dra dit 17/7 ?

Nån som är intresserad av att haka på en sväng till Montza 17/7 ?

Taco skrev:
2267553 Jag tänkte försöka komma iväg till Montza 17/7, verkar stämma med övriga livet då, för en gångs skull - har för mej du sa nåt om det datumet ? funderade du på att åka dit då oxå ? Samla ihop ett gäng å dra dit 17/7 ?

Nån som är intresserad av att haka på en sväng till Montza 17/7 ?

Kan ju passa, vad kostar det, och är det bara dom som åker som Rossi där eller kan en gubbe på en buse vara med och leka :va

300 spänn - tid 10 - 17. Olika gruppindelningar Långsam - Medel - Snabb.. läre ju bli långsamma för min del, iaf till en början ! Klart vi ska prova !!

Taco skrev:
2267600 300 spänn - tid 10 - 17. Olika gruppindelningar Långsam - Medel - Snabb.. läre ju bli långsamma för min del, iaf till en början ! Klart vi ska prova !!

Låter helt klart som en kul grej, men hur ser planeringen ut?
Åker du/ni upp dan före och sover där, eller blir det resa upp på morgonen och hem på kvällen?
Finns det platser kvar?
Hur fungerar det med en "segdugerendastförtillochfrånjobbetåka-motard" på den banan? Eller blir den för stor för motard?
vilka är arrangörer?

Många frågor.. :tomten

Blir dit och hem samma dag.. Är ingen förbokning, så man läre nog vara där i tid. Marcus och Magnus drar dit nu på mån så vi får nog rapport sedan om hur det funkade me tider, platstillgång osv.. Klart du ska med ! Borde ju helt klart funka me motardhoj där.. Kolla :
http://www.r2d2.se/monzta/index.php (Dom som varit dit beskriver den som en "stor gokartbana" typ..)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman