gästbok med spamskydd

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Best regards, best site in web!

I like the way the website was so organized and it had all the info I needed for a school project.

Super site!

Känns det igen?
kör Advanced Guestbook 2.3.3 från http://www.proxy2.de
varje dag får jag ta bort 4-5 inlägg från nånn idiot som tycks tro att dom ska bli rika på en länk dom anger..

Så, ett tips på bra gästbok tack, kan vara en enkel, men spamskyddad.

jag hade samma problem med min gästbok från www.alxnet.com
Jag gjorde så att jag var tvungen att godkänna varje inlägg innan det publiserades så blev man kvitt de problemet.

Hade samma problem som du med spam (Advanced Guestbook 2.3.3)
Fick sitta och rensa hela tiden, det hjälpte ju inte att banna ip-nummer heller!

Bytte till HGB2.2 (från HIOX INDIA), men den saknar alla dom roliga funktionerna som den förra hade, så jag behöver oxå tips på ett bra gästboksscript!

Gumpa skrev:
2066220 Hade samma problem som du med spam (Advanced Guestbook 2.3.3)
Fick sitta och rensa hela tiden, det hjälpte ju inte att banna ip-nummer heller!

Bytte till HGB2.2 (från HIOX INDIA), men den saknar alla dom roliga funktionerna som den förra hade, så jag behöver oxå tips på ett bra gästboksscript!

En fråga ang det där med spärra ip... Om du skulle spärra mitt ip så räcker det med att jag startar om min router så har jag ett nytt ip :va

Men hur funkar det då? Det enda ni kan göra är ju att spärra mailadresser då?

MR.Robin skrev:
2066266 En fråga ang det där med spärra ip... Om du skulle spärra mitt ip så räcker det med att jag startar om min router så har jag ett nytt ip :va

Men hur funkar det då? Det enda ni kan göra är ju att spärra mailadresser då?

Det jag gjorde var att dels spärra hela ip-nummret, sen gick jag över till att spärra en hel serie med ip-nummer.
T.ex har du 211.159.20.31 så spärrade jag alla som började med: 211.159.20.*
& kör du via en proxy, så får man pinga adressen för att få fram nått slags ip & därifrån spärra hela serien.
Men det var lönlöst, spammarna hittade nya proxys & ip´n hela tiden :huvet

I min egenskrivna gästbok fann jag att det var mycket effektivt att hålla en session mellan sidan där du fyller i formuläret och sidan som du postar till. Verkar som spambotarna inte kan hantera några som helst cookies och därför var det lätt att filtrera bort dem.

Denna restriktion har tagit bort all spam som jag tidigare hade.

jayjay skrev:
2068188 I min egenskrivna gästbok fann jag att det var mycket effektivt att hålla en session mellan sidan där du fyller i formuläret och sidan som du postar till. Verkar som spambotarna inte kan hantera några som helst cookies och därför var det lätt att filtrera bort dem.

Denna restriktion har tagit bort all spam som jag tidigare hade.

Du har inte lust att dela med dig av den?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg