Upptäckte igår när jag skulle montera av framhjulet för att byta däck att någon klåpare till tidigare ägare/meck har dragit sönder gängan i ena bromsoksfästet och löst det hela med att smacka dit massor med locktite. 
Nu då jag lyckats få bort den trasiga bulten och all locktite så visar det sig att typ halva gängan i bromsoket är trasig.
Alltså, det skulle gå att dra dit en ny bult för att få bromsoket på plats, men då är ju risken stor att jag pajjar gängan helt, samt att jag helst inte vill köra med bromsar som inte sitter klockrent fast.
Då man är hyfsad rookie gällande gängtappar, helicoils osv så tänkte jag be om lite hjälp här.
Vad göra?
Vill hest slippa investera i nytt bromsok...
Någon yrade om helicoil. Vad är det?
Alla tips är välkomna!
//
Nu då jag lyckats få bort den trasiga bulten och all locktite så visar det sig att typ halva gängan i bromsoket är trasig.
Alltså, det skulle gå att dra dit en ny bult för att få bromsoket på plats, men då är ju risken stor att jag pajjar gängan helt, samt att jag helst inte vill köra med bromsar som inte sitter klockrent fast.
Då man är hyfsad rookie gällande gängtappar, helicoils osv så tänkte jag be om lite hjälp här.
Vad göra?
Vill hest slippa investera i nytt bromsok...
Någon yrade om helicoil. Vad är det?
Alla tips är välkomna!
//