Gängpaj i blocket på husaberg, vad göra

gänga upp till m6 gjorde jag lite svårt med insatts för man ska igenom första kåpan innan man kan börja få ut den andra gänga m6 i den yttre mycket lättare

nja

Blip skrev:
2168189 Helicoil är självhämmande (självlåsande) ibland låser det så bra att insatsgängan följer med skruven ut.

Det där är jag väl lite tveksam till... det finns dock helicoil med ett låsvarv
som funkar som viss gänglåsning.

Det som vanligtvis gör att men får bättre gänglåsning är att man kan använda sig av ett högre åtdragningsmoment och därmed få bättre förspänning i skruven dvs bättre gänglåsning. Helicoil används vanligen när man vill förstärka gängan i tex aluminium.

Det där med att helicoilen följer med ut har jag inte sett men det kan väl hända antar jag... dock misstänker jag lite SBS vid montaget av densamme.

ett riktigt svar!

helicoil ska du använda. UTAN låsvätska. när du borrat och gängat in insats gängan (helicoilen) ska du INTE knacka av pinnen i den utan bara vrida lite snabbt tillbaka igen. då bryts pinnen i helicoilen av samtidigt som den låser. Dessutom följer inte helicoilen med ut lika lätt!!!
vet detta eftersom jag skruvar i stridsfordon 40 timmar i veckan och där blir det en och annan helicoil!

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back