Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sharpedge skrev:Om man tecknar en halvförsäkring, och kör på landsväg och får väja för ett djur och klotar. Kommer jag få full ersättning på bågen eller får jag betala allt själv?
Ursäkta om frågan är oklar...
MIDA skrev:Enligt Folksam så gäller inte försäkringen om man väjer för ett rådjur, du måste kollidera med det för att få ut ersättning.
Jag hade helförsäkring och detta var svaret som jag fick förra sommaren.
Markus skrev:Inte med helförsäkring inte, då kan du ju säga att du kollade klockan eller vad du vill.
MIDA skrev:Enligt Folksam så gäller inte försäkringen om man väjer för ett rådjur, du måste kollidera med det för att få ut ersättning.
Jag hade helförsäkring och detta var svaret som jag fick förra sommaren.
sharpedge skrev:ok, för jag har hört att man är skyldig att väja för vilt och om det då händer ngt så kommer man få ersättning för skadan... Men då är det fel alltså.. en önskedröm helt enkelt.
newbee skrev:Vad står det i det finstilta i förs villkoren då??
MIDA skrev:Jag fattar inte![]()
sharpedge skrev:Om man tecknar en halvförsäkring, och kör på landsväg och får väja för ett djur och klotar. Kommer jag få full ersättning på bågen eller får jag betala allt själv?
Ursäkta om frågan är oklar...
MIDA skrev:Okej Markus, jag förstår vad du menar.
Jag ringde till mitt bolag och frågade:
"Jag ... bla bla ... väjde... bla bla rådjur...bla bla...ersättning.."
Och då svarade dom att jag var tvungen att kollidera för att få ersättning.
Men eftersom jag inte drev frågan vidare och försökte utnyttja föräkringen så vet jag inte till 100%, därför rekomenderade jag också trådskaparen att ringa sitt bolag...
Marsipulami skrev:Ev. personliga skador mm kan dock ersättas på halvförsäkringen enlig försäkringsbolagets villkor.
Suomalainen skrev:Det är ju det som är själva grejjen med helförsäkring, att man ska kunna klanta sig bäst man vill och ändå få ut sina dinarer.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |