Gädda hugger fiskare i handen!

Klockren kommentar, "Jag kanske förtjänade det, jag har fångat ett par gäddor i mina dagar" eller vad han nu sa.. :yoparty

Man har ju plågat ett par gäddor i sitt liv, så det kanske var välförkänt det där..

:hihi

Vilket fiskeställe dom hittat, verkade vara livat fiskeställe! Där hade jag oxå velat fiska! :gnissla

Bada aldrig naken..... :eek:

Twosaint skrev:
2047404 Känner igen karln ingen man pratar med direkt men kan ju fråga honom om jag ser honom.

Lyckas du komma ihåg det och dessutom kommer ihåg att tala om det för mig så ska du få en guldstjärna :tummenupp :tungan

Fan vad hemskt!
Har en bekant som blev biten i foten av en gädda, han fick sy ganska många stygn.
Fan, jag vill också ha sommar nu så man kan ut och fiska! Måste införskaffa jerkutrustning tills i sommar, det verkar ju vara grymt effektivt på gädda.

De bits rätt j-vla hårt ska ni veta.

/En som vet :gnissla

Gula faran skrev:
2045890 Lika gott åt han :rofl (hur tror han det känns o få en krok i munnen :3freak )
Fiskarna är de lägst stående ryggradsdjuren. De har inte förmågan att uppleva smärta eller intellekt nog att lida. Det är därför de kämpar emot.

RedBaron skrev:
Fiskarna är de lägst stående ryggradsdjuren. De har inte förmågan att uppleva smärta eller intellekt nog att lida. Det är därför de kämpar emot.

DET är ett ämne som forskarna är långt ifrån eniga om!
Finns lika många som påstår motsatsen.

T.ex.

I flera år har fiskare och biologer diskuterat om fiskar kan känna smärta. Man har sedan länge känt till att primitiva broskfiskar som hajar sannolikt inte är utrustade med någon form av receptorer som kan känna smärta. Det har även länge varit den gängse uppfattningen att de vanliga benfiskarna inte heller kan registrera smärta. Brittiska forskare har dock nyligen lagt fram forskningsresultat som tyder på att benfiskar faktiskt kan känna smärta. Forskarna undersökte en grupp laxöringar och hittade på fiskarnas huvud 58 receptorer, som alla reagerade på smärtsamma stimuli som värme, gift och slag. Fiskarna reagerade mycket kraftigt då man injicerade bigift och ättiksyra i läpparna. Fiskarnas hjärtfrekvens ökade med upp till 30 procent, och det tog dubbelt så lång tid innan de började äta igen som fiskar som fick injektioner av saltvatten. De förgiftade fiskarna började även bete sig konstigt: de rörde sig ryckigt, och de försökte gnida sina läppar mot akvariet. Tolkningen avvisas dock av stora delar av fiskeindustrin. Man pekar på att fiskar inte har tillräcklig hjärnkapacitet för att kunna känna smärta. De försöker alltid kämpa emot kroken i munnen - det skulle de inte göra om det gjorde ont, lyder argumentet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT