Fzr600 -91

Grattis till ett bra köp :)

Vart fasiken bor ni mänskor :confused: jag får betala 4400 för trafik/helår i västerås. Hemma i "skogen" var det 3600 trf/hel, 21 år (småglin :hihi ;)

Mr. Kongo skrev:
Grattis till ett bra köp :)

Vart fasiken bor ni mänskor :confused: jag får betala 4400 för trafik/helår i västerås. Hemma i "skogen" var det 3600 trf/hel, 21 år (småglin :hihi ;)

vad har du för bolag?? nog för att ja bor i skogen.. men det verkar ju som nåra andra här har billigt ändå...

kollade föresten just på en FZR 1000 -92a vad det skulle kosta, 6177kr/hel/år... så det är väl ganksa bra.. :tummenupp

Jag pröjsar 5100 i trafik / år... 22år bor inte centralt men ändå inte på landet... fuck dyrt...

Hittade ett plejs i tyskland som sålde däck till skapliga priser. www.mynetmoto.com tar 25euro i frakt till sverige för 1-3däck. Så ja tänkte ev beställa både fram och bakdäck om jag inte hittar billigare i stan imorn.

400spänn för en sats ringar? Shit va billigt, då är det ju inte något bekymmer, byter ju själv så det blir ju inte så dyrt med lite packningar o skit också.

Finns det haynes-handbok till dom här cyklarna eller? Tänkte kika på ventilspelet nåndag, inte för att den tickar nämvärt, men kan va skönt att ha kollat ivf.

Den går skitfint, startar direkt, drar skitfint/jämt genom hela registret, gött som fan...

Sýnd bara att det pissregnar så man inte vill ta ut nyvaxade hojen på en tur.

Ska fota såfort vädret tillåter.

/ Nicklas

Jag hade 160/60 -18" på min gamla (den som kraschpucken en gång köpte). Var helt okej dim. faktiskt.

Körde på Metzeler Roadtec Z6, funkade rätt bra faktiskt. Bra mycket bättre än det MeZ4 som satt på innan ivf.

Hojen i sig är en kul instegssporthoj som iaf gett mig mången MCerfarenhet och kul upplevelser.

Förresten, långtååring på ~150 mil på 4 dagar är inga problem alls.

Ädit: Min gamla flamma på bilden.

Last edited:
Grattis till ett förmodligen bra köp.
köpte en FZR600R -94 förra sommaren och jag hel nöjd.
Gå billigt och är bra efekt som första hoj. Min har snart gått 5000mil och har aldig behöft fylla nå olja. Verkar vara pålitliga maskiner.
Renoverade framdämparna i vintras och lackade om lite grejor. är helt nöjd!

Bifogat

• Min hoj1.JPG
    Min hoj1.JPG
    113.3 KB · Visningar: 76
lilltrollet skrev:
Jag pröjsar 5100 i trafik / år... 22år bor inte centralt men ändå inte på landet... fuck dyrt...

400spänn för en sats ringar? Shit va billigt, då är det ju inte något bekymmer, byter ju själv så det blir ju inte så dyrt med lite packningar o skit också.

Finns det haynes-handbok till dom här cyklarna eller? Tänkte kika på ventilspelet nåndag, inte för att den tickar nämvärt, men kan va skönt att ha kollat ivf.

Den går skitfint, startar direkt, drar skitfint/jämt genom hela registret, gött som fan...

Sýnd bara att det pissregnar så man inte vill ta ut nyvaxade hojen på en tur.

Ska fota såfort vädret tillåter.

/ Nicklas

Det finns böcker ja... om det finns hayens eller inte vet ja inte, men det finns ju andra.
ventilspelet skall vara på insug mellan 0,11 å 0,20mm å på avgas mellan 0,21 å 0,30mm...

ja pyntade 1680kr för däcket, med montering...

om du ska byta ringar MÅSTE Du byta cylinderfots packning å topplockspackning oxå, cylinderfotspackningen kostar 220 å topppackningen runt 500... plus ringar, å säkert nå annat skit som endå är lika bra att byta med en gång, så räkna inte med under 3000kr om du gör jobbet själv.

Hållundan, hur fan fick du platts med ett 160däck?? det måste fan vart på fisens mosse... för ja hade 150 från början, å det va fan inte mkt platts kvar med det. :3freak

Fina hojar ni har!

Ska fota min såfort vädret tillåter.

Men går det verkligen på 160/60/18 på 91:an? Fälgen är ju 4" men svingen då? Tar inte den i någe?

/ Nicklas

Fluxir skrev:
Hållundan, hur fan fick du platts med ett 160däck?? det måste fan vart på fisens mosse... för ja hade 150 från början, å det va fan inte mkt platts kvar med det. :3freak
Nemas problemas. Bara att klämma dit. :tungan

lilltrollet skrev:
Fina hojar ni har!

Ska fota min såfort vädret tillåter.

Men går det verkligen på 160/60/18 på 91:an? Fälgen är ju 4" men svingen då? Tar inte den i någe?

/ Nicklas

okej.. nu vet jag itne vad du har sett för bilder på min hoj... men du ska få två bilder.. tagna med tre dagars mellanrumm...

ang. däcken, så beror det väl lite på modell kanske... man får väl pröva helt enkelt..

Bifogat

• P42600kljdbldkvs.jpg
    P42600kljdbldkvs.jpg
    136.3 KB · Visningar: 79
  • P6060003.JPG
    P6060003.JPG
    140.4 KB · Visningar: 86
Fluxir skrev:
okej.. nu vet jag itne vad du har sett för bilder på min hoj... men du ska få två bilder.. tagna med tre dagars mellanrumm...

ang. däcken, så beror det väl lite på modell kanske... man får väl pröva helt enkelt..

Rådjurmodden eller?

Är på gång att slänga på nya sulor jag med, funderar på att fortsätta med Battlax BT010 150/60 -18 i bak, frågan är bara om jag ska köra på pilot sport (Michelin) eller BT010 i fram? Någon som har erfarenheter om respektive i fram?

Bifogat

• profilbild.jpg
    profilbild.jpg
    95 KB · Visningar: 54
Fluxir skrev:

Hur gick det för dig som körde? Ser inte så skoj ut :(

Forsberg skrev:
Rådjurmodden eller?

Är på gång att slänga på nya sulor jag med, funderar på att fortsätta med Battlax BT010 150/60 -18 i bak, frågan är bara om jag ska köra på pilot sport (Michelin) eller BT010 i fram? Någon som har erfarenheter om respektive i fram?

jepp, rådjuret...

Det är väl alltid lite stiligt med likadana däck fram å bak... :)

franka skrev:
Hur gick det för dig som körde? Ser inte så skoj ut

det gick ganska bra, hade lite ont i vänster ben bara, fick huvudet där... sen va man ju rädd som fan oxå.. lite svårt å sova på kvällen... :3freak

jag körde fresten hojen hem, den sissta halvmilen eftersmällen... det värsta va väl lukten...

Fluxir skrev:
Det är väl alltid lite stiligt med likadana däck fram å bak... :)

Bryr mig mer om grepp och sånt än det estetiska faktiskt :)

funderar på att köpa på http://www.mcdackonline.com, B 12 köpte därifrån, verkade fungera klockrent, leverans till dörren utan extra kostnad som jag förstått det...

Forsberg skrev:
Bryr mig mer om grepp och sånt än det estetiska faktiskt :)

...

jojo, det är väl sant, men Battlax däcken är ju inte dåliga, så ja tror du har tillräckligt med grepp i dom. :tummenupp

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda