Fzr, Zzr, Yzf?

UltraMarine skrev:
Skeva bromskivor fram är ett vanligt fel på FZR.

Stora problemet är väl de tidigare ägarna - Det var ju inte de allra lugnaste förarna som drogs till den modellen...

typ sånna som jag då eller =)??.....Hmmm

Får ju massa ruskigt bra erbjudanden nu....Blir mer å mer intresserad av ZZRn å gixxern...

frågan är hur länge man kan vänta???

det e ju inte lön förrns den 25 =)

UltraMarine skrev:
Skeva bromskivor fram är ett vanligt fel på FZR.

Stora problemet är väl de tidigare ägarna - Det var ju inte de allra lugnaste förarna som drogs till den modellen...

Helt sant.

Med tanke på att FZR 1000 var bland det värsta (om det inte var det värsta tom?) man kunde ha på den tiden så var det väl inte helt ovanligt att den piskades rätt hårt, men hittar man en som är välskött och fräsh så bör man nog inte vara mer orolig än om man kikar på en gixxer 750 eller dyl. Var väl inte direkt gamla tanter som köpte såna hojar heller. ;)

Det största problemet är väl att det finns alldeles för mycket att välja på runt de årsmodellerna och den prisklassen. Tror man blir nöjd oavsett om man slår till på en gixxer, fzr eller nån Kawa...

CBR900 -92 är inte fy skam heller för den delen...

Men vi ska inte glömma att bladen har en mindre gullig försäkringssituation.... :fakta

//jaG

Rodentboy skrev:
Helt sant.

Med tanke på att FZR 1000 var bland det värsta (om det inte var det värsta tom?) man kunde ha på den tiden så var det väl inte helt ovanligt att den piskades rätt hårt, men hittar man en som är välskött och fräsh så bör man nog inte vara mer orolig än om man kikar på en gixxer 750 eller dyl. Var väl inte direkt gamla tanter som köpte såna hojar heller. ;)

Det största problemet är väl att det finns alldeles för mycket att välja på runt de årsmodellerna och den prisklassen. Tror man blir nöjd oavsett om man slår till på en gixxer, fzr eller nån Kawa...

CBR900 -92 är inte fy skam heller för den delen...

hållundan skrev:
Hallaj!

Funderar på att byta hoj nu.... Är inne på typ FZR, ZZR eller YZF eller nått sånt.......Vilken är den bästa i typ 30000 klassen??

De gamla hojarna typ 90-94 har ju läskigaste färgerna i stan...

Men men.... Nån som vet nåt?

Köp en gsxr750 88-91 i stället ser ballare ut, och så kan du droppa i en 1100 maskin när du tycker den blivigt för slö. Förövrigt så är dom gamla oljekylda suzuki motorerna jävligt stryktåliga och tillgången på reservdelar är utmärkt.

-Gixxers rule!!!

Zeb_Macahan skrev:
Men vi ska inte glömma att bladen har en mindre gullig försäkringssituation.... :fakta

//jaG

Helt sant.

Vet inte hur gixxrarna är i försäkring iofs, men jag antar att om man köper en från -91 eller tidigare så ligger de väl rätt bra till på Susab åtminstone. Iofs åker man på att teckna en hemförsäkring också, men det kan det vara värt.

Just de ja - Hojjar före 89 försäkras med den effekten som anges i pappren fick jag veta för två år sen när jag forskade i premier hos Trygg Hansa... (Hojjarna var ju begränsade till ca 100hk)

Kan vara värt att kolla upp! - Kan inte garantera att det fortfarande är så...

äsch bråka inte =)...

Hmm, har fortfarande inte bestämt mej för vad det blir....men blir, blir det......skulle köra hojjen idag(gs500n) å så bara pissa det ut soppa ur dränslangen från förgasaren.....fetta...

det blev inge åka idag =(

Istället åke jag inlines å vurpa =)...fick värsta skrapsåret.....borde haft på mej stället......men va fan =)

Gladpåsk!!!

Undrar om jag får en schysst hoj i ett ägg??

Mitt tips som många andras, FZR 1000 -89 eller senare. I mitt tycke är 89-90 med runda lysen dom snyggaste. :tummenupp
2003-03-17_2.jpg

Jag diggar det enkla ljuset.
Dessutom har-91 och framåt upp-och-ner-påvänd framgaffel och EXUP-ventil. Något som saknas på dom tidigare.

Bifogat

• min darling.jpg
    min darling.jpg
    38.4 KB · Visningar: 156
Mav skrev:

Precis :fakta

Är nog inte mer än gaffel och kåpasom sklijer en -89 och en -91, men däremot så är det rätt mycket som skiljer de som kom -87 mot en från -89. Så som äldst en -89 skulle jag rekommendera...

nja vet inte om dom runda två är snyggare än det enkla...

tycker mer om det enkla....men

bangar inte dubbla heller =)

Hmm, men alla säger FZR1000....inte 600 då lr?

600:an är vad jag har förstått väldigt klent byggd. Jag har inga erfarenheter av 600:orna mer än att dom är lite långsamare än en 1000 kubikare. :D

jo det är klart, men jag har ju bara haft kort sedan oktober förra året....vilket betyder mellan....sååå......man kanske ska börja med något hyffsat lugnt lr?

har ju styrt runt på Gs:n å den är ju lagom kraftig känns det som....typ...

Har inte ens suttit på en FZR 600, men det är säkert en kul hoj och antagligen kommer den att funka bättre som strypt än vad en FZR 1000 kommer att göra. Sen skiljer det nästan 30kg på en 600 o en 1000.

F.ö. så är FZR600 6-växlad till skillnad från 1000-kubikaren som är 5-växlad.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard