Fzr, Zzr, Yzf?

hmmm, blir mer å mer sugen varje gång jag kollar på din pärla...

hmm....3500 i stan för dej??..Vad är det för försäkrning då??

hållundan skrev:
jo de e la sant iofs......

en försäkring för mej är nog inte direkt aktuellt.....farsan får nog står för aset oavsett vad för hoj jag köper sååå......
:tummenupp
Då tycker jag du ska satsa på en sån här:

Bifogat

• wintherpurple.jpg
    wintherpurple.jpg
    21.8 KB · Visningar: 300
ja, vilken bra ide!!...Fixxar du en sån med acrapovic helsystem å i en annan färg så varför inte!!! =)

hållundan skrev:
hmmm, blir mer å mer sugen varje gång jag kollar på din pärla...

hmm....3500 i stan för dej??..Vad är det för försäkrning då??

Jag försäkrar den i länsförsäkringar (möjligtvis inte det billigaste bolaget men har allt annat där), 24år hojkort i 7år.

Slå en signal på 070-212 16 44 så kan vi diskutera vidare om intresse finns !

//Tobias

De gamla GSXr:rna har ju inte så lysande vägegenskaper- titta på FZR typ 91- så finns det ju billiga bra hojjar till salu...
Kawa/honda har jag inte provat själv så jag vågar inte uttala mig om dessa.

Bifogat

• yamaha-fzr1000-1992.jpg
    yamaha-fzr1000-1992.jpg
    104.8 KB · Visningar: 288
UltraMarine skrev:
De gamla GSXr:rna har ju inte så lysande vägegenskaper- titta på FZR typ 91- så finns det ju billiga bra hojjar till salu...
Kawa/honda har jag inte provat själv så jag vågar inte uttala mig om dessa.

ee vad är det för fel på vägegenskaperna på GSXR750 efter 92?? Då blev hela motorcykeln uppdaterad med bla ny ram ny motor mm mm..

//Tobias

Polaren har en FZR1000 som är till salu...väldigt trevlig hojj faktiskt! Årsmod 91 har jag för mig.

Sedis

Sedis skrev:
Polaren har en FZR1000 som är till salu...väldigt trevlig hojj faktiskt! Årsmod 91 har jag för mig.

Sedis

Kan bara hålla med...avverkat ett gäng mer mil i sadeln på min. Väl värt en provtur iallafall. Svårt att tänka mig att du blir besviken.

ja en FZR 1000 Skulle jag ju iofs inte säga några nej till faktiskt...

Den är ju ruskigt prisvärd....

hmmm nån som har några uppgifter om den?? Vikt? Effekt? Saker å tänka på???

ja ja.....fan de e inte lätt alltså......

Såg tre gubbar med gixxer 750 förut, tråkit fräscha dom är eller?? Men va fan....har man inte stash te en sån såå......

hållundan skrev:

Låt se..
145HK
107NM
214kg torrvikt

Kommer inte ihåg varvtal på effektsiffrorna. Fabriksuppgifter också f.ö.

Vet inte om det finns några generella fel på dem. Hört att bromsskivorna fram är värda att ta en extra titt på samt styrlager. Exup-ventilen kan låta som ett tickande från motorn på tomgång, fullt normalt iallafall.

Den jag köpte hade just fått stora servicen, nya däck, bromsar, drivpaket & packboxar. Jag gav 37.100:- för den på Mascot Motor i Nässjö. Man kan hitta billigare exemplar privat, men eftersom jag köpte helt ny utrustning samtidigt så fick man ordentliga rabatter på det så jag är nöjd. Sen är det aldrig fel med garanti.

fan det e svårt alltså........är ju ruskigt intresserad av yamahan.,....min polare köpte förövrigt en 600 idag....Subarublå med guldeloxerade fälgar......stor service...94 årsmodell.....33000 rätt ok eller??

Men men......kika runt lite nu såhär på jobbet, när man ändå inte gör nått......hittade en fräs cbr 600f

http://www2.blocket.se/view/1077718.htm

Det är svårt alltså.....har ju fått svinbra pris på gixxern och, eller hur tobbe???.....hmm...svårt svårt.....

Hej på dig! Skickar upp ett par bilder här på hojjen!

Sedis

Bifogat

• mc2.jpg
    mc2.jpg
    14.2 KB · Visningar: 224
hållundan skrev:

ja ja.....fan de e inte lätt alltså......

Såg tre gubbar med gixxer 750 förut, tråkit fräscha dom är eller?? Men va fan....har man inte stash te en sån såå......

FZR före -90 va inget vidare i växellådan.. växlar som hoppar ur osv.. ventlierna kunde gräva ner sig i godset, samt att smörjningen till kammarna inte funkade så bra heller.. men på senare årsmodeller ska de va fixat..
men nog skulle ja satsa på en gixxer om ja va som du, otroligt bra motorer.. fortfarande en hyggligt modern hoj, delar hur mkt som helst på marknaden... många som åker dom = mkt hjälp om nåt skulle trassla. Men de är ju va jag tycker.. smaken e som baken :tummenupp

ambulans skrev:
FZR före -90 va inget vidare i växellådan.. växlar som hoppar ur osv.. ventlierna kunde gräva ner sig i godset, samt att smörjningen till kammarna inte funkade så bra heller.. men på senare årsmodeller ska de va fixat..
men nog skulle ja satsa på en gixxer om ja va som du, otroligt bra motorer.. fortfarande en hyggligt modern hoj, delar hur mkt som helst på marknaden... många som åker dom = mkt hjälp om nåt skulle trassla. Men de är ju va jag tycker.. smaken e som baken :tummenupp

Är väl egentligen modellen innan -89 som var rätt usel? Den uppgraderades rätt ordentligt -89 och det enda som ändrades -91 var väl framgaffel, och kåpan i princip? Gör iofs att de från -91 och framåt är bra mycket snyggare än de äldre också.

ZZR 1100 ZZR 1100

är jag bra sugen på ,vilken hoj jag åkte GPZ900 RR förrut,men efter olyckliga omständigheter så sålde jag den och köpte mig en customhoj-twin visst det är bra drag i botten o mellanregistret men efter en så där 5500-6000 helt död,faan vad jag saknar draget efter 6000 rpm så jag kommer nog sälja min åbäke och köpa mig en ZZR 1100 är det nån som åker på en sån som kan säga vad man får ge i försäkring 34 år körkort sen 1992 Zon 3

årsmodell 91-96 typiska problem........

vore väldigt tacksam för svar.

Mvh Thomas

:squid :rock

Skeva bromskivor fram är ett vanligt fel på FZR.

Stora problemet är väl de tidigare ägarna - Det var ju inte de allra lugnaste förarna som drogs till den modellen...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard