Fzr, Zzr, Yzf?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hallaj!

Funderar på att byta hoj nu.... Är inne på typ FZR, ZZR eller YZF eller nått sånt.......Vilken är den bästa i typ 30000 klassen??

De gamla hojarna typ 90-94 har ju läskigaste färgerna i stan...

Men men.... Nån som vet nåt?

hållundan skrev:
Hallaj!

Funderar på att byta hoj nu.... Är inne på typ FZR, ZZR eller YZF eller nått sånt.......Vilken är den bästa i typ 30000 klassen??

De gamla hojarna typ 90-94 har ju läskigaste färgerna i stan...

Men men.... Nån som vet nåt?

för de pengarna så satsa på gsx r... bra hoj för billig peng, som det dessutom finns en enorm marknad av beg delar till..

ska du ha en fzr så inget före -90, deras ventiler o växellådor va inget vidare...

vilka årsmodeller får man då ungefär?

dom riktigt gamla är ju typ gsxr 400 va??......när kom 600? å 750n?

Dom funkar ju rent utseendemässigt iallafáll...

fzr från 94 eller nyare... fast hellst en yzf förstårs... men de är lite dyrare.

hållundan skrev:
vilka årsmodeller får man då ungefär?

dom riktigt gamla är ju typ gsxr 400 va??......när kom 600? å 750n?

Dom funkar ju rent utseendemässigt iallafáll...

gsxr 750 kom -85 , men sikta på en -88 minst.. vägegenskaperna är betydligt bättre på dessa... sen att man kan sätta i en 1100 motor i dom .. gör ju inte saken sämre direkt
hockey.gif

hållundan, Du har PM

//Tobias

Nåt fel på gixxer 400 eller? VA? :D ;)

Kör en ZZR 600 årsmod-90. Funkar alldeles utmärkt!

Även till salu för rätt pris!

Sedis

Självklart du ska köpa en fzr 1000 tex en -91. Såg en på Hoj-Börsen för 30.000 igår. Verkade inte alls tokig faktiskt.

Har iofs inte kört särskilt mycket på min än, men den går utav helvete o sen är ju en premie på dryga 3000:- hel/hel inte heller fy skam... :tummenupp

Det enda som i princip skiljer FZR1000 Från -91 till och de som kom -94(?) är väl utformningen av kåpan och att det är sexkolvsok på den senare? Maskinellt sett så är det väl samma maskin??? :confused:

fan det låter ju inte helt fel ändå må jag säga....med den premien alltså.....hmmm

ska kika lite närmre tror jag minsann......

vad ska du ha för din zzr 600 sedis då???.....

det är inte lätt alltså....

Som alltid när man pratar beg hoj i denna prisklass så måste ju cbr 600 tas med. Ska gå att få årsmodell 92-93 för 30´eller strax däröver.

jo cbr:en är ju givetvis en kandidat som tål tas med....frågan är bara den om inte den ligger sviningt mycket högre i försäkringsklass än zzr:en eller???......

hållundan skrev:
jo cbr:en är ju givetvis en kandidat som tål tas med....frågan är bara den om inte den ligger sviningt mycket högre i försäkringsklass än zzr:en eller???......

En 10 år gammal hoj för 30´ borde det gå att hitta en rimlig försäkring till om du bara ringer runt lite. Är osäker om zzr och cbr ligger i f-klas 6 eller 7, vikt/effekt förhålladet är ju snarlikt för de båda cyklarna så premien borde vara likvärdig.
Sedan går det ju att bara köra trafikförsäkrat oxå.

jo de e la sant iofs......

en försäkring för mej är nog inte direkt aktuellt.....farsan får nog står för aset oavsett vad för hoj jag köper sååå......

hållundan skrev:
jo de e la sant iofs......

en försäkring för mej är nog inte direkt aktuellt.....farsan får nog står för aset oavsett vad för hoj jag köper sååå......

NU blir det liv!!!
:fakta

:rolleyes:

hållundan skrev:
fan det låter ju inte helt fel ändå må jag säga....med den premien alltså.....hmmm

ska kika lite närmre tror jag minsann......

vad ska du ha för din zzr 600 sedis då???.....

det är inte lätt alltså....

Det gör du helt rätt i.

Enda negativa som jag kan komma med nu i början av åkandet på hojen är att om man är lite längre så kan man nog tycka att fotpinnarna sitter ganska högt(jag är 190cm), men utöver det så är det bara positivt.

o visst är den tjusig för att vara så pass gammal som den är...

Bifogat

• yamaha01.jpg
    yamaha01.jpg
    66.8 KB · Visningar: 722
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard