Limstift
Flooork!
Har i helgen bytt motor på min fzr 1000 -89 till en motor från en 91'a. Allt gick bra (nästan) och den startade så snällt när allt var ihopplockat.. Så jag tog en testtur och körde lugnt o försiktigt på riktigt låga varv <4000 och allt gick fint. Sen när jag testar att dra på så hackar hojen och vill dö, rent spontant så känns det som att den inte får tillräckligt med bränsle.
Släpper jag ner den på låga varv igen så går den ordentligt efter några sekunder igen. Jag har kollat det jag har kommit på, att soppapumpen går, att ingen slang ligger i kläm, att tändkablarna och spolarna sitter fast ordentligt, har även testat att köra på reserven med samma resultat.
Jag plockade ur ett av stiften och kollade och det var väldigt ljust, så nu börjar jag fundera på om det kan vara insugsgummina som läcker, men borde den inte gå dåligt på låga varv också i så fall? Någon som vet nåt?
Förresten så är förgasare och bränslepump och allt annat överflyttat från gamla motorn, det som kom med nya motorn var startmotorn, vattenpump, oljekyl och generator så det har jag inte rört. Skulle generatorn kunna ha nåt med saken att göra?
Släpper jag ner den på låga varv igen så går den ordentligt efter några sekunder igen. Jag har kollat det jag har kommit på, att soppapumpen går, att ingen slang ligger i kläm, att tändkablarna och spolarna sitter fast ordentligt, har även testat att köra på reserven med samma resultat.
Jag plockade ur ett av stiften och kollade och det var väldigt ljust, så nu börjar jag fundera på om det kan vara insugsgummina som läcker, men borde den inte gå dåligt på låga varv också i så fall? Någon som vet nåt?
Förresten så är förgasare och bränslepump och allt annat överflyttat från gamla motorn, det som kom med nya motorn var startmotorn, vattenpump, oljekyl och generator så det har jag inte rört. Skulle generatorn kunna ha nåt med saken att göra?