Vargen2k skrev:1831450Hej, jag tänkte höra mig för om någon trimmat/turbokonverterat en sådan här motor? Vill ha synpunkter på hållbarhet och gärna tips ang turbokonverteringen.
Mvh Emil
andersbrink skrev:2245071Den enda Yama-motor värd att spendera pengar och tid att installera turbo är gamla FJ1100/1200-motorn och möjligen V-Max'en - trots att de möjligen är värd tiden och pengarna är det mycket enklare att bygga på Kaw,Zuk och Honda.
andersson turbo skrev:2248316Nåja , så eländigt dålig är den inte trotts allt
Jag skulle dock uppgradera till 1000 motorn först
Jag har skrivit en hel del om turbo på denna motor, så nog går de allt
Norrmannen nu på bikeweekend hadde kört 5,70 med sin 1000 turbo
Mr Helmut skrev:2248640Kan passa på att ställa en fråga jag med
R6 hur går det med turbomatning av den?
Nu har jag inte skruvat så mycket men hörde något om att den inte var lösa cylinderlopp utan dom satt i främre blockhalvan hur påverkar det?
Eller ser det kan ut som på r1an och därför fungerar utmärkt?
omöjligt att rega in för den är helfordonsgodkänd?
Bättre köpa en -03 så man får insprut?
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |