Fz1 ?

Någon som kört enbart Larsmod och slipon och märkt någon skillnad? Ska ändå in under tanken och byta luftfilter/stift samt montera ivans block off plates....skulle kunna göra en Lars på en gång....
 
Någon som kört enbart Larsmod och slipon och märkt någon skillnad? Ska ändå in under tanken och byta luftfilter/stift samt montera ivans block off plates....skulle kunna göra en Lars på en gång....
Läste på ett amerikanskt forum häromdagen om en som hade kört på det viset ett längre tag och den gick enligt honom bättre än original
 
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...

Dom är väldigt rörliga ja. Vet att vissa vände på brickorna och fick ett fastare resultat. Jag provade det aldrig
 
Inge sugen på att testa antar jag? :-P

Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka? :-)

Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka :hihi

Tog lite bilder också.
IMG_4472.jpgIMG_4474.jpg
 
Han hade ECUn ute när jag var där, den hade lite plastkåpor och skruvmejsel liggandes vid sidan om den.
Kollade riktigt noga på den nu, den ser mer eller mindre ny ut. Fin Sukka :hihi

Såg fin ut men suzukidekalen saknas på höger sida längst ner och även dekalen på kåpglaset. Om man nu ska vara petig.

Har haft en blå/vit k9 innan nuvarande vinröda så märkte direkt att det var något som fattades. :D
 
Såg fin ut men suzukidekalen saknas på höger sida längst ner och även dekalen på kåpglaset. Om man nu ska vara petig.

Har haft en blå/vit k9 innan nuvarande vinröda så märkte direkt att det var något som fattades. :D
Okej, du menar på det vita längst ner? Vad är det för dekal på kåpglaset som fattas?

Hoppas inte hojen är omkullkörd bara.
 
Är det en väldigt komplicerad historia för en någorlunda fingerfärdig att byta tändstift i en fz1:a? Funderar på att spara pengarna och göra det själv. Något speciellt att tänka på osv?
Hojen har gått strax över 2000 mil och detta är inte gjort. Hur brukar status vara generellt med stiften på dessa? Hur håller dom osv?

Styrlagren ska ju också smörjas vid 2000 mil enligt schemat, men min mekaniker sa att detta är något dom aldrig gör då dom är permanentsmorda. Inget som görs generellt alltså?
 
Last edited:
Är det en väldigt komplicerad historia för en någorlunda fingerfärdig att byta tändstift i en fz1:a? Funderar på att spara pengarna och göra det själv. Något speciellt att tänka på osv?
Hojen har gått strax över 2000 mil och detta är inte gjort. Hur brukar status vara generellt med stiften på dessa? Hur håller dom osv?

Styrlagren ska ju också smörjas vid 2000 mil enligt schemat, men min mekaniker sa att detta är något dom aldrig gör då dom är permanentsmorda. Inget som görs generellt alltså?

Det går bra att byta tändstift själv men det e trång som satan. Långa smala händer är en fördel.
Du får släppa infästningen på kylaren för att luta fram den lite. Lossar du slangarna och plockar bort den helt får du jobb med att fylla på systemet och allt det där men då blir det enkelt att byta tändstiften å andra sidan.

Jag valde att bara lossa den lite och pilla med tändstiften i den mån det gick. Ha svordomarna redo! :hihi
 
Det går bra att byta tändstift själv men det e trång som satan. Långa smala händer är en fördel.
Du får släppa infästningen på kylaren för att luta fram den lite. Lossar du slangarna och plockar bort den helt får du jobb med att fylla på systemet och allt det där men då blir det enkelt att byta tändstiften å andra sidan.

Jag valde att bara lossa den lite och pilla med tändstiften i den mån det gick. Ha svordomarna redo! :hihi
Hmm, låter inte riktigt som mitt gebit då. Pill och tålamod...haha
 
Nu var allt skruvat tbx och klart. Tycker den smäller rätt bra trots att jag blockat AIS.

Vad säger ni?


 
Last edited:
För att summera vad jag gjort,

- Slipon
- ECunleashed (Restrictions removed, Custom Fuelmap, Fanstart changed to 94c)
- Plockat bort EXUP
- Blockat AIS
- Rensad Cat
- Lars Airbox + KN-Filter

Nu är det ju svårt att testa på väg med tanke på att det ligger tjockt med snö :(
Men bara vid torrgas så tycker jag som sagt den smäller rätt så bra.

 
Last edited:
Back
Top