Fz1 ?

Har iaf bestämt mig nu att det så småningom blir utborrad cat, nerdrevning en kugg, Lasse-box m filter (k&n verkar inte passa alltid verkar det som, så DNA eller BMC, annat!?), sen ecu-flash. Har knappt kört den, och det lilla var den brutal, men känns fel ändå att ha den "strypt" bara för att...hehe.
Tänkte ta det i steg med att först borra ut caten och göra Lasse-boxen. Hur går den med dessa mods utan mappning?

Gör du rätt i! Jag borrade ut cat och rensade pipan på 20-30min. Lars modden tog 30-40 min med en dremel.
Ska du ha boxen fixad så mailar du bara Daniel på yamacenter daniel.palmqvist@yamahacenter.com


Ang mappning eller inte så hade jag på min förra FZ1N leovince gp slipon, Larsburk med KN och blockad AIS. Den gick fint utan någon mappning.

Att du upplever den brutal är nog inte så konstigt om du kommer från en 600 :)
Men den kommer med all säkerhet gå betydligt bättre med alla mods på plats.

Hade du slipon?
 
Last edited:
Gör du rätt i! Jag borrade ut cat och rensade pipan på 20-30min. Lars modden tog 30-40 min med en dremel.
Ska du ha boxen fixad så mailar du bara Daniel på yamacenter daniel.palmqvist@yamahacenter.com

Hade du slipon?
Japp, har en mivv GP-slipon på, och den är redan väldigt högljudd utan db-killer. Gillar när det låter och brölar, men bara det inte blir "för" mkt med slopad cat ?
 
En tråd om FZ1 har legat på förstasidan länge nu. Jag undrar därför följande:

-Var fan är Javaguru?
 
Får inte dö ut nu tråden...

Bidrar därför med bild på att jag numera fått av bägge sidospeglarna. Hur fan skulle man veta att den högra var felgängad. Som jag drog i den först...hehe.
uploadfromtaptalk1452206488201.JPG
 
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...
 
De har väl antagligen en gummiupphängning då? Det är det på min Z1000SX för att minska vibrationerna i fotpinnarna.
 
Era fotpinnar och det där själva fästet dom sitter i, sitter era hårt fast som berget utan att rubbas eller är där lite flex i dom? Mina har ett litet flex nämligen, bara undrar om det ska vara så. Är ordentligt fastskruvade...

Dom är gummiupphängda. Jag hade loss den ena nu när jag skruva av mitt slipon för att fixa exup ventilen.
 
Fick mail igår från Yamahacenter, min ECU är flashad och klar att hämtas :hihi

Ska inom Yamahacenter på väg hem från jobb, hämta ECUn och mitt nya KN-Filter.
Sen blir det till att skruva ihop allt i eftermiddag. Typist att det snöar som fan nu då!!!
 
Fick mail igår från Yamahacenter, min ECU är flashad och klar att hämtas :hihi

Ska inom Yamahacenter på väg hem från jobb, hämta ECUn och mitt nya KN-Filter.
Sen blir det till att skruva ihop allt i eftermiddag. Typist att det snöar som fan nu då!!!
Inge sugen på att testa antar jag? :-P

Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka? :-)
 
Inge sugen på att testa antar jag? :-P

Kommer du ihåg och om den fortfarande står ute i butiken så kan du få knäppa något kort på min sukka? :-)


Ja, efter man skruvat ihop allt så lär man ju vara rätt sugen på att testa.

Ska kolla efter den, är den kvar i butiken så tar jag lite bilder.
 
Och jag vill bara ut och köra min nya hoj. Kliar rätt jävla rejält i fingrarna nu kan jag säga. Får utnyttja bristen på bra väder till att moda och fixa den lite istället :)
 
Aha :-)

Dom är i minsta laget med man lär sig snabbt att flytta lite på armbågen går att titta bakåt.
Ja, är rätt små, men vad fan som sagt, allt är bättre än original.
FZ1:ans sidospeglar är lite som triumphs framljus. Man har designat och perfektionerat allt på hojen, sen när den skulle på produktionsbandet kom man på att man glömde dessa små detaljer och sprang snabbt ut på lagret och tog vad man hittade...hehe
 
Back
Top