Fysik för ett bättre hoj-liv

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Små raska hojar och en bamse
Vi kan överge Träningstråden då ordet "träning" förmodligen håller oss 'avancerade ätare' borta, och istället fokusera på det som vore gemensamt för folk som gärna vill sitta, eller stå, på en hoj under en längre tid. Utan att lägga för stor vikt .. ;) på vikter, repetitioner, gymteorier osv, så ser jag fram emot allt som skulle kunna vara ett fysiskt bra komplement för ett roligt hojliv, helt enkelt förlänga och maximera nöjet för förare som passagerare.

.. till exempel

fotboll bt.jpg

Biltema säljer också prima fotbollar. Jag köpte just en sån här blå-vit storlek 5, för 69 kr nyligen. Jag har även en basketboll men för det krävs en korg, och då går vi över gränsen för vad som känns praktiskt på en hojtur. En fotboll behöver inte kosta flera hundra, väger inte mycket, och kan tas med på längre hojturer, gärna två ifall man råkar sparka bort en, för att motionera med och smörja upp lederna i pauserna. Komplettera gärna med en mindre boll, typ en baseboll eller tennisboll som kan kastas och fångas för effektiv genomblödning i händer och fingertoppar. Att bryta den ofta statiska kroppshållning som längre turer kräver, manar till ytterligare aktivitet annat än stanna-tanka-stretcha-äta, och gräsytor är ingen bristvara i våra landskap.

För min del brukar jag ibland stanna vid intressanta klippor och ställen där jag kan vandra, kanske klättra lite, inte alltför långt från hojen. Det brukar vara tillräckligt för att tvinga boldet att cirkulera. Liksom med datorerandet med sitt 'upp o hoppa varje timme' är det väldigt givande att 'av o hoppa' när det gäller hojturer, det förlänger både nöjet och höjer upplevelsen. Eller vad tycker vi?

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back