Fyrhjuling från Jula?

Aldrig provat den där maskinen, men motorn verkar ju vara likadan som på vanliga minimotosarna, typ 14e, och den går väl bra.
Förrutom att magnapullen verkar ha en förmåga att gå sönder ganska fort för en del.

sgtpepper skrev:
2432302 Jag skulle aldrig i helvete sätta en fyraåring att köra ett fordon som toppar 60 km/h.

Hur svårt kan det vara att sätta dit ett trottelstopp ? :confused:

Jag har själv funderat på att köpa en till min grabb( 4år), inte just denna då men liknande. Blir till nästa säsong!

Mr_White skrev:
2432247 Syrrans knodd fyller 4 bast och då börjar det ju blir läge för en liten MC.

Så vad tror ni om denna? 4-hjuling för 2495:-

Verkar att vara ett bra pris, men som alltid man får ju vad man betalar för..

Jag funderade mer på en annan sak ska man inte lära ungarna att åka på 2 hjul innan de får nyttja motordrivet fyrhjuligt?

Färnbo skrev:
2432440 Verkar att vara ett bra pris, men som alltid man får ju vad man betalar för..

Jag funderade mer på en annan sak ska man inte lära ungarna att åka på 2 hjul innan de får nyttja motordrivet fyrhjuligt?

Varför skulle man lära sig att åka på 2 hjul först ? Hur tänker du då :rolleyes: :confused:

Jag gillar vad andra kunder också köpt:

hjälm, hjälm, glasögon, snoddmapp(!)

bra rekommendation av Jula :)

Dominator-Rocks skrev:
2432476 Varför skulle man lära sig att åka på 2 hjul först ? Hur tänker du då :rolleyes: :confused:

Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Samt att jag tror att intresset för vanlig trampcyckel minskar

Mitt påstående var mer som en fråga för att se hur ni andra resonerar, jag är i det här fallet säker på att mitt resonemang är det enda rätta.

Hur tänker ni?

Färnbo skrev:
2432532 Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Mitt påstående var mer som en fråga för att se hur ni andra resonerar, jag är i det här fallet säker på att mitt resonemang är det enda rätta.

Hur tänker ni?

Jag håller med där :tummenupp

Färnbo skrev:
2432532 Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Hur tänker ni?

Min son är 4 år och har Cyklat hela säsongen utan stödhjul, så jag ser absolut inga problem i att jag kommer köpa honom en fyrhjuling till nästa säsong!

Finns det ryggskydd i sånna små storlekar ?

Färnbo skrev:

Hur tänker ni?

2 hjulig minicross eller vad de heter är lättare att köra än att cykla ang. balansen.

4 hjulig enklast att köra.

Cykel är svårast, pga låg fart och balans (fler moment att hålla reda på)

Jag köpte en liknande i vintras. Det finns några saker du bör fundera på.
  1. Ljudet är högt och skrämmande för ett ovant öra.
  2. Den har teoretiska 48 km/h i toppfart vilket är på tok för mycket, 10-15 km/h är mer lagom.
  3. Det finns ingen returkabel till trotteln så om trotteln av någon orsak hänger sig är dödaren det enda sättet att få stopp på den.
  4. Det finns endast ett mycket bristfälligt kedjeskydd som är helt oacceptabelt om ett barn ska använda den. En liten barnfot som slinter på fotplattan åker rakt in i tuggen mellan kedja och bakdrev.

Teddy skrev:
2432848 Jag köpte en liknande i vintras. Det finns några saker du bör fundera på.
  1. Ljudet är högt och skrämmande för ett ovant öra.
  2. Den har teoretiska 48 km/h i toppfart vilket är på tok för mycket, 10-15 km/h är mer lagom.
  3. Det finns ingen returkabel till trotteln så om trotteln av någon orsak hänger sig är dödaren det enda sättet att få stopp på den.
  4. Det finns endast ett mycket bristfälligt kedjeskydd som är helt oacceptabelt om ett barn ska använda den. En liten barnfot som slinter på fotplattan åker rakt in i tuggen mellan kedja och bakdrev.

Bra att veta. Hade tänkt se över hojen innan, ett dödmans grepp, mm.

ja försöker få morsan att ge brorsan nåt kul motordrivet så han kan börja leka lite :D .. lille sladdisen på 1år måste ju få sladda på riktigt också :rolleyes:

Mr_White skrev:
2432247 Syrrans knodd fyller 4 bast och då börjar det ju blir läge för en liten MC.

Så vad tror ni om denna? 4-hjuling för 2495:-

Om jag var din syrra, skulle du få ett kok stryk om du skulle sätta detta fordon i händerna på 4 åringen..:fatta! Du har inte barn själv förstår jag....

Nej kolla istället på Billigt elfordon på toys-r-us el dyl..:tummenupp

sporTlovEr skrev:
2433124 Om jag var din syrra, skulle du få ett kok stryk om du skulle sätta detta fordon i händerna på 4 åringen..:fatta! Du har inte barn själv förstår jag....

Nej kolla istället på Billigt elfordon på toys-r-us el dyl..:tummenupp

Något lätt överbeskyddande eller ?
Så fostras inga världmästare..

Satsa på någon med fyrtaktare istället, bra mycket lägre ljud/odör nivå.
Elstart är ett måste, småttingarna har en förmåga att stanna, starta maskinen stup i ett, orkar han dra igång den själv?
Trottel begränsning är inte att rekomendera, maskinen blir överjävligt slö, det sitter en slungkoppling (automat) i den. Dreva ned den istället, då orkar den med motlut och går inte bara i nedförsbacke.

Här är ett förslag på maskin: ATV 50, fjärrkontroll

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...