Fyrhjuling från Jula?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Aldrig provat den där maskinen, men motorn verkar ju vara likadan som på vanliga minimotosarna, typ 14e, och den går väl bra.
Förrutom att magnapullen verkar ha en förmåga att gå sönder ganska fort för en del.
 

Dominator-Rocks

Guest
sgtpepper skrev:
2432302 Jag skulle aldrig i helvete sätta en fyraåring att köra ett fordon som toppar 60 km/h.


Hur svårt kan det vara att sätta dit ett trottelstopp ? :confused:

Jag har själv funderat på att köpa en till min grabb( 4år), inte just denna då men liknande. Blir till nästa säsong!
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Mr_White skrev:
2432247 Syrrans knodd fyller 4 bast och då börjar det ju blir läge för en liten MC.

Så vad tror ni om denna? 4-hjuling för 2495:-

Verkar att vara ett bra pris, men som alltid man får ju vad man betalar för..

Jag funderade mer på en annan sak ska man inte lära ungarna att åka på 2 hjul innan de får nyttja motordrivet fyrhjuligt?
 

Dominator-Rocks

Guest
Färnbo skrev:
2432440 Verkar att vara ett bra pris, men som alltid man får ju vad man betalar för..

Jag funderade mer på en annan sak ska man inte lära ungarna att åka på 2 hjul innan de får nyttja motordrivet fyrhjuligt?


Varför skulle man lära sig att åka på 2 hjul först ? Hur tänker du då :rolleyes: :confused:
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Jag gillar vad andra kunder också köpt:

hjälm, hjälm, glasögon, snoddmapp(!)

bra rekommendation av Jula :)
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Dominator-Rocks skrev:
2432476 Varför skulle man lära sig att åka på 2 hjul först ? Hur tänker du då :rolleyes: :confused:

Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Samt att jag tror att intresset för vanlig trampcyckel minskar

Mitt påstående var mer som en fråga för att se hur ni andra resonerar, jag är i det här fallet säker på att mitt resonemang är det enda rätta.

Hur tänker ni?
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Färnbo skrev:
2432532 Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Samt att jag tror att intresset för vanlig trampcyckel minskar

Mitt påstående var mer som en fråga för att se hur ni andra resonerar, jag är i det här fallet säker på att mitt resonemang är det enda rätta.

Hur tänker ni?

Jag håller med där :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Färnbo skrev:
2432532 Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Samt att jag tror att intresset för vanlig trampcyckel minskar

Mitt påstående var mer som en fråga för att se hur ni andra resonerar, jag är i det här fallet säker på att mitt resonemang är det enda rätta.

Hur tänker ni?

Min son är 4 år och har Cyklat hela säsongen utan stödhjul, så jag ser absolut inga problem i att jag kommer köpa honom en fyrhjuling till nästa säsong!

Finns det ryggskydd i sånna små storlekar ?
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Färnbo skrev:
2432532 Gammal och konservativ... Ja menar grabben min får inte åka cross förrän han kan cykla utan stödhjul. Att börja åka fyrhjuligt innan 2 kanske inte befrämjar balansutvecklingen.

Samt att jag tror att intresset för vanlig trampcyckel minskar

Mitt påstående var mer som en fråga för att se hur ni andra resonerar, jag är i det här fallet säker på att mitt resonemang är det enda rätta.

Hur tänker ni?

2 hjulig minicross eller vad de heter är lättare att köra än att cykla ang. balansen.

4 hjulig enklast att köra.

Cykel är svårast, pga låg fart och balans (fler moment att hålla reda på)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag köpte en liknande i vintras. Det finns några saker du bör fundera på.
  1. Ljudet är högt och skrämmande för ett ovant öra.
  2. Den har teoretiska 48 km/h i toppfart vilket är på tok för mycket, 10-15 km/h är mer lagom.
  3. Det finns ingen returkabel till trotteln så om trotteln av någon orsak hänger sig är dödaren det enda sättet att få stopp på den.
  4. Det finns endast ett mycket bristfälligt kedjeskydd som är helt oacceptabelt om ett barn ska använda den. En liten barnfot som slinter på fotplattan åker rakt in i tuggen mellan kedja och bakdrev.
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Teddy skrev:
2432848 Jag köpte en liknande i vintras. Det finns några saker du bör fundera på.
  1. Ljudet är högt och skrämmande för ett ovant öra.
  2. Den har teoretiska 48 km/h i toppfart vilket är på tok för mycket, 10-15 km/h är mer lagom.
  3. Det finns ingen returkabel till trotteln så om trotteln av någon orsak hänger sig är dödaren det enda sättet att få stopp på den.
  4. Det finns endast ett mycket bristfälligt kedjeskydd som är helt oacceptabelt om ett barn ska använda den. En liten barnfot som slinter på fotplattan åker rakt in i tuggen mellan kedja och bakdrev.

Bra att veta. Hade tänkt se över hojen innan, ett dödmans grepp, mm.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
ja försöker få morsan att ge brorsan nåt kul motordrivet så han kan börja leka lite :D .. lille sladdisen på 1år måste ju få sladda på riktigt också :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mr_White skrev:
2432247 Syrrans knodd fyller 4 bast och då börjar det ju blir läge för en liten MC.

Så vad tror ni om denna? 4-hjuling för 2495:-

Om jag var din syrra, skulle du få ett kok stryk om du skulle sätta detta fordon i händerna på 4 åringen..:fatta! Du har inte barn själv förstår jag....

Nej kolla istället på Billigt elfordon på toys-r-us el dyl..:tummenupp
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
sporTlovEr skrev:
2433124 Om jag var din syrra, skulle du få ett kok stryk om du skulle sätta detta fordon i händerna på 4 åringen..:fatta! Du har inte barn själv förstår jag....

Nej kolla istället på Billigt elfordon på toys-r-us el dyl..:tummenupp


Något lätt överbeskyddande eller ?
Så fostras inga världmästare..
 

Lone

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Gällivare
Hoj
1997, BMW K1200RS
Satsa på någon med fyrtaktare istället, bra mycket lägre ljud/odör nivå.
Elstart är ett måste, småttingarna har en förmåga att stanna, starta maskinen stup i ett, orkar han dra igång den själv?
Trottel begränsning är inte att rekomendera, maskinen blir överjävligt slö, det sitter en slungkoppling (automat) i den. Dreva ned den istället, då orkar den med motlut och går inte bara i nedförsbacke.

Här är ett förslag på maskin: ATV 50, fjärrkontroll
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top