Fynd?

Wellcraft

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Bandit 1250 -08, Bandit1200s -05 såld,WR 426 -01 såld, XT660X -05 såld, KLR 650 -01 Såld, VTR1000 -97, TRX 850 -97 såld, ZX9R -95 Såld, ZX400R Såld, FZ600 -88 såld, RD350 -84 såld, RM 400 -80 Skrotad, DT 50 -90 såld, KX 80 -82 såld
Last edited:
Det är klart det måste vara ett fynd 7500kr är ju knappt någe pengar för en hoj och det borde inte vara speciellt svårt att fixa en beg skiva.

Slå till

fazerfun skrev:
Oj...letar precis efter en blåvit r750 men det är inte lätt...för det priset kan det knappast bara vara skivorna som är slut. Och den som kladdar ned en sån här hoj med en massa klistermärken får inga poäng av mig....
Va?! Tror du att du ska få en sprillans ny hoj för 7,5K?
Ring och kolla, det kanske är mer fynd än du tror.

Om hojen kostar 7,5 kan det vara värt några lappar till i renovering och ändå få en riktigt billig hoj.

DennisLundström skrev:
Det är klart det måste vara ett fynd 7500kr är ju knappt någe pengar för en hoj och det borde inte vara speciellt svårt att fixa en beg skiva.

Slå till

kollade med killen...massor med folk hade ringt. Det kan ju vara ett fynd men varför så billigt? Han kan säkert få 10k till....måste han dra från landet eller???Lagade kåpor tyder ju på att han varit omkull och aluramen är ruggigt mjuk på de där hojar i jämförelse med en modern ram...en ny ram är inte billigt. Så det kan lika gärna vara ett rullande renoveringsobjekt som sett sina bästa dagar.

Det är klart att det är mycket möjligt att det bara är skit eftersom det är så pass billigt, men man provar ju hojen innan man köper den och verkar allt okej så kanske det är ett fynd. Men det gäller att vara försiktig och noga när man tittar på den

Fredde Meck skrev:
Va?! Tror du att du ska få en sprillans ny hoj för 7,5K?
Ring och kolla, det kanske är mer fynd än du tror.

Nää...en -85a såklart...jag kör oldschool numera..uiiiiiilade av mig för länge sedan. Har kollat som sagt och killen vill absolut bli av med den ikväll för han ska flytta. Och med det priset så är den säkert borta till solnedgången...

DennisLundström skrev:
Det är klart att det är mycket möjligt att det bara är skit eftersom det är så pass billigt, men man provar ju hojen innan man köper den och verkar allt okej så kanske det är ett fynd. Men det gäller att vara försiktig och noga när man tittar på den

När det gäller 20 år gamla sporthojar med gummiram, tveklöst :)

fazerfun skrev:
När det gäller 20 år gamla sporthojar med gummiram, tveklöst :)

Ja det var ju ingen ny hoj direkt, men gummiram?? Nej det tror jag bara inte på! Även om jag inte sett den med egna ögon så är jag rimligt övertygad om at det är någon form av metallram.

/BRASSARN

BRASSARN skrev:
Ja det var ju ingen ny hoj direkt, men gummiram?? Nej det tror jag bara inte på! Även om jag inte sett den med egna ögon så är jag rimligt övertygad om at det är någon form av metallram.

/BRASSARN

ok då...alu med gångjärn :rolleyes: Suzuki hightech :Bugar

Ough en riktig klassiker.

Tävlade med en sån i början på 90 talet (se avatar)
Den vart sig alldrig lik efter en Higsider ur torparn när den studsade på fram å bakhjul om vartannat med mig glidandes på arslet straxt före!

Vobblade ganska friskt efter det.
Annars så var det väl en rätt kul hoj när det begav sig!
7500 borde den ju vara värd.
Det får man ju knappt en bojsten för annars!

Hade jag inte haft 4hojar i gareget redan och om Stockholm inte hade legat så ocentralt så hade jag köpt den direkt.

BRASSARN skrev:

/BRASSARN

Haha.. :hihi

fazerfun skrev:
Och den som kladdar ned en sån här hoj med en massa klistermärken får inga poäng av mig....

Har du sett fler bilder av hojen än vi har ? jag ser bara 2 märken som inte e "orginal"

Shoei & shell

E bara ramen ok, så e det ett fynd :tummenupp

wonderwizard skrev:
Har du sett fler bilder av hojen än vi har ? jag ser bara 2 märken som inte e "orginal"

Shoei & shell

E bara ramen ok, så e det ett fynd :tummenupp

nä, du har rätt...men det räcker.

Visst kan det vara det (fattar fortfarande inte varför han släpper den så billigt och har så brådis.... :confused: Problemet med ramen är att den kan vara svårt att kolla. Hojen kanske känns ok och spårar men en kass lagning kan ju vara väl dold. Och förödande på alla sätt om den ger med sig...då landar slutnotan på något mer än 7500:- :rolleyes:

suntrip skrev:
Tror att jag var först på den, ska åka ock kolla under EM :)

Återkom med rapport när du ollat på den!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN