Fylla på olja???

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
Söker billig R1a -02
Min oljelampa blinkade till i dag på R1an.
Funderar nu på om ja kan fylla på med en skvätt av min min olja som ja hade till R6an.
eller om man man måste ha samma olja.

Klart du kan. Blanda hellst bara helsyntet med hel, och del med del osv.

I R1an är det troligtvis helsyntet. Tror att dom brukar hälla i det vid service. Kolla med service vad dom tömmer i för olja. R6an som servas på samma ställe har ju då säkerligen samma olja. Och R6oljan har ju du dunken till och kan utläsa vad det är för typ av olja.

Tack för det

Qwerty skrev:
I R1an är det troligtvis helsyntet. Tror att dom brukar hälla i det vid service. Kolla med service vad dom tömmer i för olja. R6an som servas på samma ställe har ju då säkerligen samma olja. Och R6oljan har ju du dunken till och kan utläsa vad det är för typ av olja.

Är senaste servicen gjord på MC Varuhuset så har du troligen den jag också har.

Motul-300V-4t-Competition.jpg

Nej, varför det? Det beror på om den ska ha lämplig viskositet vid varmt väder/hård körning.

Qwerty skrev:

Snarare är det troligt att den har delsyntet, R1:an är känd för att slira på kopplingen med helsyntet.

Det har jag missat. När jag servade den så var det inget snack om nåt annat än den där Motul-oljan.

MrGooFy skrev:
Snarare är det troligt att den har delsyntet, R1:an är känd för att slira på kopplingen med helsyntet.

Nicke skrev:
Det har jag missat. När jag servade den så var det inget snack om nåt annat än den där Motul-oljan.

Jag kör på Motul 5100 halvsyntet, det kanske är 98 och 99 som är extra känsliga? Jaja så länge den inte slirar i kopplingen så är det väl bara att gasa på.

Hmm, börjar bli lite orolig, får nog ta och byta olja å filter iaf.
har ju gått ca 500mil sedan senaste byte.
Så det e ju dags iaf

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...