Fyll på med era hemsidor.

  • Thread starter Thread starter minirider
  • Start date Start date
Triumph tokstållarnas hemsida. Vi är några danskar/svenskar som kör NEC med en hopplöst gammal Triumph (man är dum och envis). Några kör också i Classic Roadracing, og någon kör SP. Så vi har lite av varje på hemsidan.

http://www.triumph-kbh.com/race/race-index.htm

Massa racerapporter på danska, men med många bilder för dom lata. Men det händer ju inte så myckt på sidan nu på vintern.
 
vilken cool racing, är -88ór tillåtna i år, osv ?

Nää, fast du får ha en GSX-R 1100 Och FZR 1000 som är 88a efter som det är samma model som 87.


men jag kan ju bara hålla med om att det är cool racing, ganska billigt desutom. plus att hojarna rör ju på sig hyffsat.
 
Nää, fast du får ha en GSX-R 1100 Och FZR 1000 som är 88a efter som det är samma model som 87.


men jag kan ju bara hålla med om att det är cool racing, ganska billigt desutom. plus att hojarna rör ju på sig hyffsat.

aha, när får ni börja med -89or?
finns det ett reglemente på nätet?
trimma, byta stötdämpare etc?
 
aha, när får ni börja med -89or?
finns det ett reglemente på nätet?
trimma, byta stötdämpare etc?

Ganska fritt vad man får göra bara man håller sig till eran 80-87

Klassen administerars av norska CRC http://www.crc.no/formula_eng.htm

övrig classic RR hittar du på http://www.mchk-racing.org/

Nästa klass lär ju bli typ 89-95? fast det lär ju dröja men det kommer att bli en grym klass med ZXR 750, OW01, RC30 om nu någon har råd att raca med sådana hojar.
 
Ganska fritt vad man får göra bara man håller sig till eran 80-87

Klassen administerars av norska CRC http://www.crc.no/formula_eng.htm

övrig classic RR hittar du på http://www.mchk-racing.org/

Nästa klass lär ju bli typ 89-95? fast det lär ju dröja men det kommer att bli en grym klass med ZXR 750, OW01, RC30 om nu någon har råd att raca med sådana hojar.

ok tack
visst lockar dubbelR modellerna, men även gsxr1100 -89, som va riktigt bra, bättre än -88an.
 
aha, när får ni börja med -89or?
finns det ett reglemente på nätet?
trimma, byta stötdämpare etc?


I Formula 80-87 kommer det inte att bli andra årsmodeller... (undantaget de hojar som tillverkats oförändrade (färgsättningar etc räknas inte) och som redan är tillåtna.

Klassen är från i år uppdelad i Formula 1 och Formula 2

Formula 1 GP hojar på 350cc och uppåt samt formulahojar 601cc och uppåt

Formula 2 GP hojar upp till 250cc, 2takt upp till 400cc samt fyrtakt upp till 600cc

Reservation för måndagsförvirring.



Du får trimma så mycket du vill med förutsättning att motorblocket kommer från tidsperioden samt cylinder/topplock men de får bearbetas valfritt och inuti får du stoppa i vad du vill.
Byta stötdämpare etc läs i reglementet men i stort sett usd öhlinare är ej tillåtna annars det mesta.

Vad det gäller däck och fälgar så allting utom kolfiberfälgar och 16,5"

16" fram och 18" bak, 17" runtom etc

Och möjligheten att få köra på Donington Park Gp-circuit i sommar :tummenupp



Men har du en nyare 'gammal' hoj så har norrmännen redan lanserat en klass, Nasjonal

Minst 6 år gamla hojar och föraren får inte ha tagit mästerskapspoäng i Norge (eller om det är nationella mästerskap) de senaste 2 åren.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top