FYI: Vanucci-skinnställ från louis.de, hjälp..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ok, nu har jag fått mitt skinnställ från ze dzörmanz. Jag gissar att min rätta storlek är 52 i stället, men beställde en storlek större då vanucci skulle va väldigt små..

Men frågan är om det är för stort eller lagom, jag tänkte fråga er som haft några skinnpajer genom åren vad bi tycker..? Jag har själv bara haft 2-delat gore tex ställ innan so jag har liksom inga referenser på hur stort ett ställ ska va..

Den känns lite för lång i ärmarna, och kaaaanske lite pösig vid magen när man kurar ihop sig. Men den känns bekväm o lalla omkring i lägeheten...

vad tycker ni? :va

Bifogat

• DSCN5948_small.jpg
    DSCN5948_small.jpg
    30.6 KB · Visningar: 218
  • DSCN5950_small.jpg
    DSCN5950_small.jpg
    67.2 KB · Visningar: 683
Last edited:
jag är helnöjd med mitt 52, sitter som gjutet!

ärmarna är som du säger i längsta lagret btw, spelar ingen roll om du byter storlek för just det.

Bifogat

• FYFAN.JPG
    FYFAN.JPG
    68 KB · Visningar: 491
Last edited:
Zee skrev:
Ok, nu har jag fått mitt skinnställ från ze dzörmanz. Jag gissar att min rätta storlek är 52 i stället, men beställde en storlek större då vanucci skulle va väldigt små..

Men frågan är om det är för stort eller lagom, jag tänkte fråga er som haft några skinnpajer genom åren vad bi tycker..? Jag har själv bara haft 2-delat gore tex ställ innan so jag har liksom inga referenser på hur stort ett ställ ska va..

Den känns lite för lång i ärmarna, och kaaaanske lite pösig vid magen när man kurar ihop sig. Men den känns bekväm o lalla omkring i lägeheten...

Tjena!
ett skinnställ skall inte kännas "bekvämt" i början. fast om du inte köra bana så fungerar det bra det du har köpt! man vill helst inte att skydden skall börja "glida" när du kör omkull.

mvh

rookie skrev:
Jag kapar tråden lite och frågar om det e nån lång kille som köpt stället? Typ 190cm+...?

hoppar på den frågan lite också... det får gärna vara en lite mullig kille på 190 som har testat också! :Bugar

p.s sorry för trådkapning... d.s

Sundance Kid skrev:
hoppar på den frågan lite också... det får gärna vara en lite mullig kille på 190 som har testat också! :Bugar

p.s sorry för trådkapning... d.s
menar du mullig eller fet? dessa ställ har identisk storlek som alpinestar, bara testa på den lokala mcbutiken... så sluta kapa tråden nu!

:fyllisar

om du känner att stället är lite för stort så är det bara att skaffa ett ryggskydd som bygger mycket och att träna mycket.:tummenupp

Själv skall jag skaffa mig underarmar som kalle alfred :banana

Du har ingen bild på när du står på alla 4 med röven mot kameran? :D

Närå! det ska sitta som skit,du svettas snart in rätt passform:tummenupp

brinckis skrev:
om du känner att stället är lite för stort så är det bara att skaffa ett ryggskydd som bygger mycket och att träna mycket.:tummenupp

Själv skall jag skaffa mig underarmar som kalle alfred :banana

inte funderat på å bli snickrare eller plattläggare de får en jävla pump i underarmarna.

:felämne

Hehe... ok. Nä men vafan, då behåller jag det. Det med att ärmarna e lite långa är inget prob, det är ju bara o inte dra ner kedjan hela vägen så det inte skaver så in i satan..

Jag har ju inte testat med ryggplattan heller, för den har jag inte just här.. så det blir nog bra!

Det känns ju inte som om skydden kan flytta på sig iaf.

Tack för infon..

P.S. Bild med mig på alla fyra får ni vänta på... hehehehehe.. :hihi

Tycker också det är lite långt i armarna och på benen, annars sitter det som ett korvskinn på mignär jag har ryggskydd.. 52a :)

Kay skrev:
Tycker också det är lite långt i armarna och på benen, annars sitter det som ett korvskinn på mignär jag har ryggskydd.. 52a :)

Vad har du för mått då?

Jag är 79 kilo, ganska bredaxlad o 184 cm lång.

Zee skrev:
Vad har du för mått då?

Jag är 79 kilo, ganska bredaxlad o 184 cm lång.

Testade det igen. Korvskinn var överdrivet, sitter bekvämt o lagom! inte mkt veck och så. Lagom!! Som det ska tycker jag.

Jag är 80-82 kilosar, 180 cm, normalt axelavstånd.
Det enda jobbiga är de långa armarna. Får liksom "dra upp" armar o ben lite för att skydden ska sitta skönt på knä och armbågar. Blir nog bra efter man haft det ett tag. Är faktiskt skitnöjd. :yoparty

Zee skrev:

-står "vanucci" i vitt på ditt ställ?

Kay skrev:
-står "vanucci" i vitt på ditt ställ?

That's affirmative, sir. Både på pattarna, i rygglutet o på högerbenet.. Men det är ju årsmodell 2005. :cool:

2003 och 2004 stod det "Vanucci" i gult...

En polare köpte ett ställ som ahn tyckte satt bekvämt för några år sedan och efter några månader så hängde det som Alice Timmanders ansikte! Så lyssna på Swedie och köp ett korvskinn istället, jag köpte mitt nuvarande ställ i stl 48 och det va knappt kan kunde få på mig det när det, men nu har det gått till sig och sitter kalas!

Hightuned skrev:
En polare köpte ett ställ som ahn tyckte satt bekvämt för några år sedan och efter några månader så hängde det som Alice Timmanders ansikte! Så lyssna på Swedie och köp ett korvskinn istället, jag köpte mitt nuvarande ställ i stl 48 och det va knappt kan kunde få på mig det när det, men nu har det gått till sig och sitter kalas!

Så då är det bud på att byta till 52 ist för nuvarande 54..

Ngn som vet om det kostar ngt o skicka tbax stället till louis.de? Hur mycket? Betalar de eller jag? Fan.. kostar det 400:- så behåller jag väl det.. :(

Zee skrev:
Så då är det bud på att byta till 52 ist för nuvarande 54..

Ngn som vet om det kostar ngt o skicka tbax stället till louis.de? Hur mycket? Betalar de eller jag? Fan.. kostar det 400:- så behåller jag väl det.. :(
Du betalar, det kostar uppskattningsvis någonstans mellan 200 och 350 kr att skicka ett paket med ett skinställ till Tyskland, kolla Postens hemsida för exakt pris.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien