Om man är bästa B-förare jo. iaf räknades det så när jag körde 250SP. Om de 6 som är före dig enbart är A-lic så får du 9-SM poäng och 25 uppklassningspoäng.Nr:18 skrev:Inte får du 25 B-poäng för en 7:e plats?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om man är bästa B-förare jo. iaf räknades det så när jag körde 250SP. Om de 6 som är före dig enbart är A-lic så får du 9-SM poäng och 25 uppklassningspoäng.Nr:18 skrev:Inte får du 25 B-poäng för en 7:e plats?
Mrlind skrev:Till själva racet så hade jag turen att få låna ett skinnställ utav en racing kollega till Johan Wedrup, vi presenterade oss aldrig för varandra men vem det nu var så JÄTTE TACK!
oFFkeFF skrev:Nja, jag tror att den b-förare som var så vass sin första säsong i 125 eller 250 skulle vara uppklassad innan säsongens slut, och därmed vara a-förare när han/hon koras till svensk mästare.
Men b-förare tar sm-poäng i 125 och 250.
Palte skrev:Det var jag.
Jag själv körde förstakvalet i det gamla slitna texportet du lånade sen kom R2 och levererade mitt nya RST ställ.
Kul att kunna hjälpa till !
/Jonas
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |