FYI: Vanucci-skinnställ från louis.de, hjälp..

sgtpepper skrev:
Du betalar, det kostar uppskattningsvis någonstans mellan 200 och 350 kr att skicka ett paket med ett skinställ till Tyskland, kolla Postens hemsida för exakt pris.

Fy fan vad svårt. Jag funderar på o skicka tbax o byta till en 52:a ist.. Stället sitter ok, men inte tajt. Fan, om det töjer sig så lär det ju sitta för löst sen.

Satan vad störigt. Jag testade ett Spyke i 52 för 2 veckor sedan o det satt korv, så jag valde 54 i Vanucci för de skulle vara små i storlekarna men det varkar inte så..

..fan vad störigt... ska man byta eller? 300-400 spänn i frakt, men frågan är om det töjer sig som fan så är det ju värt o lägga 400kr för att det ska sitta "korv"... argh..
:va :huvet :gnissla :näsblod

Jag skulle nog byta om jag var dig. :tummenupp
Då blir ju även längden på ärmarna kalas o.s.v.! :)

Zee skrev:
Fy fan vad svårt. Jag funderar på o skicka tbax o byta till en 52:a ist.. Stället sitter ok, men inte tajt. Fan, om det töjer sig så lär det ju sitta för löst sen.

Satan vad störigt. Jag testade ett Spyke i 52 för 2 veckor sedan o det satt korv, så jag valde 54 i Vanucci för de skulle vara små i storlekarna men det varkar inte så..

..fan vad störigt... ska man byta eller? 300-400 spänn i frakt, men frågan är om det töjer sig som fan så är det ju värt o lägga 400kr för att det ska sitta "korv"... argh..

Zee skrev:

Hur bra skulle det sitta på en som är 175cm lång 85kg? Skulle det sitta bra så kan jag köpa det av dig för dom 2400:- som det kostar så slipper du skicka tillbaka.

Zee skrev:

Jag hade inte tvekat en sekund på att byta. Jag är 185/83, och har strl 50 på mitt ställ (Dainese, och dom är ju inte kända för att ha stora storlekar).. Jag trodde dom drev med mig på Lelles när dom bestämt hävdade att jag skulle ha 50, för det satt, på ren svenska, förbannat tajt.
Men nu sitter det helt perfekt, så strl 54 till dig låter på tok för stort.

Therudeboy skrev:
Hur bra skulle det sitta på en som är 175cm lång 85kg? Skulle det sitta bra så kan jag köpa det av dig för dom 2400:- som det kostar så slipper du skicka tillbaka.

Det kostar 500 Euro + 22 euro i frakt = 4700kr.
Det var de restnoterade som kostade 250 euro, men de är slut..

Stället finns i Halmstad/Kristianstad..

Zee skrev:
Det kostar 500 Euro + 22 euro i frakt = 4700kr.
Det var de restnoterade som kostade 250 euro, men de är slut..

Stället finns i Halmstad/Kristianstad..

Nu är 2497kr dragna från mitt konto. Förhoppningsvis kan jag hämta ett alldeless eget Vanucciställ strl 48 från paketutlämningen i slutet på nästa vecka eller något sånt..

Som någon nämnde i en av dessa louis-trådar... Förutom att de är extremt lika.. hur lika är egentligen Vanucci och Clover-ställen? Någon som vet?

Bifogat

• 208450_150_FR_04.JPG
    208450_150_FR_04.JPG
    15.4 KB · Visningar: 106
  • 1953_GR_B.JPG
    1953_GR_B.JPG
    97.1 KB · Visningar: 105
Zee skrev:

Äh! du är säkert bara överdrivet nojjig. Behåll. bada med stället eller nåt så sitter det bättre sen.

korvgubbe skrev:
Nu är 2497kr dragna från mitt konto. Förhoppningsvis kan jag hämta ett alldeless eget Vanucciställ strl 48 från paketutlämningen i slutet på nästa vecka eller något sånt..

Som någon nämnde i en av dessa louis-trådar... Förutom att de är extremt lika.. hur lika är egentligen Vanucci och Clover-ställen? Någon som vet?
Designmässigt är de väldigt lika, men skiljer i skinnkvalitet (sömmar??), stretch (de nya vanucci modellerna har inte keprotec) och vanucci-stället har inte smalbensskydd.

WASP skrev:
Designmässigt är de väldigt lika, men skiljer i skinnkvalitet (sömmar??), stretch (de nya vanucci modellerna har inte keprotec) och vanucci-stället har inte smalbensskydd.

Kanske därför skinner i vanucciställen är så tjockt... Sömmarna ska ju iaf följa ISO-standard i vanucciställen...

Några fler än Zee som granskat dem lite närmare?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien