Fy satan vad jag hatar min släkt

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Först började ett antal släktingar, förvisso idioter men ändå, säga upp vänskapen på Facebook och nu är det faktiskt flera som inte vill ge mig en inbjudan till den årliga släktträffen.

Jag har i och för sig haft mina aningar vad detta beror på. Ni förstår, jag har kommunister i min släkt. Och nu har jag ställt en rak fråga varför jag har blivit det svarta fåret.

Svaret? Ja, sammanfattat kan man uttrycka det i fem punkter:

1. Jag stödjer oreserverat Israel i mina statusrader
2. Jag har angett Konservativ som politisk åskådning
3. Jag har varit en ivrig påhejare av alliansen under hela valrörelsen
4. Jag har hånat Barack Obama för hans ambition att stänga Guantanamo
5. Jag har uttryckt mitt stöd för ett svensk Nato-medlemskap.

Nu har jag postat detta på släktforat och det är ett jäkla liv (släkten innehåller ju faktiskt också ett antal kloka individer, jag menar jag härstammar ju faktiskt därifrån). Men kommunisterna ger sig inte. Jag citerar: "Jag tycker faktiskt inte att det är okej med en sådan människosyn och det måste man faktiskt markera!"

Alltså, vafan :arsele

och nu är det faktiskt flera som inte vill ge mig en inbjudan till den årliga släktträffen.

Är det inte bara en släkting som har släktträffen?

Blir du inte bjuden kan du få låna min GoPro HD och dokumentera ditt spontanbesök :hihi

Släkt eller inte släkt, ibland måste man rensa lite i bekanskapskreten.

Varför skulle man tvingas komma överens med en människa som man annars inte tål bara för att man har gemensamma släktingar.

Du är en bättre människa än dom eftersom du stod ut med deras åsikter trots att du inte delade dom, var glad att du slipper dom!

Släkten e värst osv!

Jag brukar säga såhär: Fuck 'em, fuck 'em all.

Om du vill slänga in ett vedträ för att hålla den dåliga relationen levande (jag är bra på det) med dina Stalin-anhängade, bakåtsträvande, öststatsälskande, berlinsmursslickande kommunisthoror till släktingar så la jag till punkt #6 på din lista.

6. Jag är för homoäktenskap, men bara om _båda_ brudarna är heta!

Jag är så glad att jag har hela min släkt kvar i Libanon .så jäkla skönt

Om du vill slänga in ett vedträ för att hålla den dåliga relationen levande (jag är bra på det) med dina Stalin-anhängade, bakåtsträvande, öststatsälskande, berlinsmursslickande kommunisthoror till släktingar så la jag till punkt #6 på din lista.

6. Jag är för homoäktenskap, men bara om _båda_ brudarna är heta!
Med tanke på att den även innehåller ett par radikalfeminister vore det faktiskt intressant. Fast jag kanske går aningens mer försiktigt fram inledningsvis.

Jag vill dock påpeka i tråden, eftersom det är mitt DNA vi talar om, att det framför allt är ingifta och diverse oäktingar som terrar mig. Den mest drivande är min egen svägerska som inte bara är väldigt röd, hon äger de flesta egenskaper som jag ser ner på. Jag ser verkligen fram mot den dag päronens bodelning ska äga rum. :näsblod

"Jag tycker faktiskt inte att det är okej med en sådan människosyn och det måste man faktiskt markera!"

Det verkar snarare som att det är deras människosyn som fallerar...:brinnerup

Nu har jag postat detta på släktforat och det är ett jäkla liv (släkten innehåller ju faktiskt också ett antal kloka individer, jag menar jag härstammar ju faktiskt därifrån). Men kommunisterna ger sig inte. Jag citerar: "Jag tycker faktiskt inte att det är okej med en sådan människosyn och det måste man faktiskt markera!"

Haha, det är inte sant, du är alltså inte välkommen pga några åsikter, vill de bara ha folk som håller med dem:va du ska nog vara glad att du slipper umgås med dem :D

edit: heja stuff

Last edited:
Jag vill dock påpeka i tråden, eftersom det är mitt DNA vi talar om, att det framför allt är ingifta och diverse oäktingar som terrar mig. Den mest drivande är min egen svägerska som inte bara är väldigt röd, hon äger de flesta egenskaper som jag ser ner på. Jag ser verkligen fram mot den dag päronens bodelning ska äga rum. :näsblod

Ähh, sånt där är lagstadgat och det går säkert att ta in en oberoende advokat som löser det åt dig :tummenupp
Ingifta är den värsta sorten, dessa måste man omgående visa att de inte är vatten värda och enda anledningen till att du låter dig tilltalas av dem är för att de är just ingifta.
Fortsätt i den riktning du redan kör, vem fan bryr sig om lite ingift släkt? Jag har inte träffat hälften av min släkt på säkert 10-15 år och då är de riktiga släktingar som jag dessutom inte ogillar eller vice versa.
Att vara social leder bara till problem :mattias

Jag ser inte problemet?

Är väl snarare bekymmersamt att du själv inte hann före att säga upp bekantskapen om det nu rör sig om vänsterpack och radikalfeminister. (Vänligen masssuppfitta mig inte nu, jag är för jämlikhet på alla plan, dock inte enligt manshatarlinjen som många, inte alla, s k feminister gör anspråk på.)

Det rör sig om ren win-win för din del.

Cheers!

Vilken dj-a gnälltråd!

Finns två läge:
1. Du vill har en relation till någon och då är det DIN uppgift att se till att de vill umgås med dig, och med tanke på hur du uttalar dig om personer som inte har samma åsikt som dig, det finns ju exempel här i tråden, så finns det nog en del förbättringar att göra på det som kallas social kompetens och respekt för andra personer.
Helt ärligt: Hur många vill umgås med någon som anser att alla andra är idioter, oäktningar, pack och värda att se ner på?!

2. Du bryr dig inte om relationen. Då behöver du å andra sidan inte heller gråta ut här om det.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park