Först började ett antal släktingar, förvisso idioter men ändå, säga upp vänskapen på Facebook och nu är det faktiskt flera som inte vill ge mig en inbjudan till den årliga släktträffen.
Jag har i och för sig haft mina aningar vad detta beror på. Ni förstår, jag har kommunister i min släkt. Och nu har jag ställt en rak fråga varför jag har blivit det svarta fåret.
Svaret? Ja, sammanfattat kan man uttrycka det i fem punkter:
1. Jag stödjer oreserverat Israel i mina statusrader
2. Jag har angett Konservativ som politisk åskådning
3. Jag har varit en ivrig påhejare av alliansen under hela valrörelsen
4. Jag har hånat Barack Obama för hans ambition att stänga Guantanamo
5. Jag har uttryckt mitt stöd för ett svensk Nato-medlemskap.
Nu har jag postat detta på släktforat och det är ett jäkla liv (släkten innehåller ju faktiskt också ett antal kloka individer, jag menar jag härstammar ju faktiskt därifrån). Men kommunisterna ger sig inte. Jag citerar: "Jag tycker faktiskt inte att det är okej med en sådan människosyn och det måste man faktiskt markera!"
Alltså, vafan
Jag har i och för sig haft mina aningar vad detta beror på. Ni förstår, jag har kommunister i min släkt. Och nu har jag ställt en rak fråga varför jag har blivit det svarta fåret.
Svaret? Ja, sammanfattat kan man uttrycka det i fem punkter:
1. Jag stödjer oreserverat Israel i mina statusrader
2. Jag har angett Konservativ som politisk åskådning
3. Jag har varit en ivrig påhejare av alliansen under hela valrörelsen
4. Jag har hånat Barack Obama för hans ambition att stänga Guantanamo
5. Jag har uttryckt mitt stöd för ett svensk Nato-medlemskap.
Nu har jag postat detta på släktforat och det är ett jäkla liv (släkten innehåller ju faktiskt också ett antal kloka individer, jag menar jag härstammar ju faktiskt därifrån). Men kommunisterna ger sig inte. Jag citerar: "Jag tycker faktiskt inte att det är okej med en sådan människosyn och det måste man faktiskt markera!"
Alltså, vafan