Körde till Lund imorse med hojen hemifrån , Malmö, hade hunnit ungefär 300 meter hemifrån , kommer till Segerondellen och ska svänger in på avfarten mot Lund , tycker att en långtradare kör lite väl fort mot rondellen, han kom från Ikea hållet , i alla fall, jag hinner tänka " han ser mig inte"
Kolla bakom mig så att ingen bil är där , och sä är jag tyungen att tvärnita I RONDELLEN !!!!
. Han har inte sett mig, inte saktat ner heller , och blåste igenom rondellen i ungefär 80 knyck nere mot Oljehamnen . Tysk lastbil . 2 släp . :kocko
Lätt chockad fortsatte jag köra till Lund och kom fram oskadd som tur var ! Har dom ingen som helst väjningsplikt regler i Tyskland ?
Eller så var det ännu en förfriskad tysk som hade kommit in via trelleborg .
Tur att man var någorlunda vaken i alla fall, annars så hade jag suttit i framvagen halvvägs ner mot Oljehamnen .
Nu ska jag fan i mig inte köra mer på morgonen .
Kolla bakom mig så att ingen bil är där , och sä är jag tyungen att tvärnita I RONDELLEN !!!!
Lätt chockad fortsatte jag köra till Lund och kom fram oskadd som tur var ! Har dom ingen som helst väjningsplikt regler i Tyskland ?
Eller så var det ännu en förfriskad tysk som hade kommit in via trelleborg . Tur att man var någorlunda vaken i alla fall, annars så hade jag suttit i framvagen halvvägs ner mot Oljehamnen .
Nu ska jag fan i mig inte köra mer på morgonen .

Det är lite värre om man kör bil.