Fy Fan Vad Kallt!

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Då det under några dagar har varit kanon (om än kallt) väder i Skåne, tänkte jag att jag skulle ta min båge till min utbildning idag!
Jag bor i Ängelholm, skulle till Kävlinge (ca 7mil). När jag kom till Hbg, 2,5 mil började jag möta bilar som hade nyskrapade rutor med lite frost kvar i utkant.
Vid detta tillfälle FRÖS jag!!! Kan säga att resterande resa gick "strax" ovanför hastighetsbegränsningen... Jaja, min gamla VFR gjorde iaf jobbet och tog mig fram i tid och det blev även en liten runda tillsammans med Magoozi+ som mötte upp efter avslutad pluggdag, totalt 22mil!
Hojen får dock stå hemma ett tag till då jag åker hemifrån vid 06...

Är det många som tar bågen till jobbet, skolan, parkbänken etc?
Kör så det ryker! (om däcken) :banana

Benke skrev:
Då det under några dagar har varit kanon (om än kallt) väder i Skåne, tänkte jag att jag skulle ta min båge till min utbildning idag!
Jag bor i Ängelholm, skulle till Kävlinge (ca 7mil). När jag kom till Hbg, 2,5 mil började jag möta bilar som hade nyskrapade rutor med lite frost kvar i utkant.
Vid detta tillfälle FRÖS jag!!! Kan säga att resterande resa gick "strax" ovanför hastighetsbegränsningen... Jaja, min gamla VFR gjorde iaf jobbet och tog mig fram i tid och det blev även en liten runda tillsammans med Magoozi+ som mötte upp efter avslutad pluggdag, totalt 22mil!
Hojen får dock stå hemma ett tag till då jag åker hemifrån vid 06...

Är det många som tar bågen till jobbet, skolan, parkbänken etc?
Kör så det ryker! (om däcken) :banana

Jällar bor du i Ängelholm och jobbar i Kävlinge det är en bit du..

Jupp jag började köra hoj till skolan idag. Det var väl lite så små kallt.

Ja, det är ju en liten bit, men vad gör man inte? :D
Tror dock inte att det höll mycket mer än 0-2 gradet imorse... Det värsta är väl att solen inte hade gått upp förrän jag var framme i kävlinge... :huvet

Äsch, körde GBG-Halmstad nu ikväll, inga problem alls. Blev en nätt tur på ca 20 mil, inkl. omvägar. Finns inget kallt väder. Bara...

Har lov just nu så då blir det åka överallt hehe =) men annars åker jag till skolan! Dock har det varit kallt dom senaste dagarna , inte alls allt för varmt att köra.. :( menmen vad gör det när det är kul! :tungan

jag bor i Umeå och nu är det tredje gången jag skryter om att jag är ute. Åkte in till staden idag och handlade biljetter till konserter. Kallt som fan men det är grymt skönt. har dock inte mött någon än.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt