Fy fan vad jag är snygg!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det sägs ju att man kan supa sig snygg... Och visst är det så! Såååååååååå attraktiv man är när man fått lite i kroppen!:) :)
Nu vet jag att man kan köra sig snygg också. Har gått omkring hela dagen idag och bara glänst i solen... Jag var ju såååå grym igår!:yoparty :yoparty

Det började som vanligt med 48,6 på första passet. Jag kör ALLTID 48,5-48,6 på Falken. Ända sen dom byggde om banan har jag kört 48,5-48,6 med 48,4 som bäst. Ca. 4 miljoner varv har jag gjort och det blir inte bättre. :mad:
Andra passet var dessutom sig likt; 2 tiondelar långsammare än det första. ALLTID blir det så!!! :mad: Lördagen var egentligen himla trist. Det roligaste som hände var väl att Don Q blev diskad för att han inte hade märkt däck! Jag hade massor av siffror på mina men inte en enda var rätt. Men dom dög! Dessutom var det ju trevligt att gå och snacka med alla man inte träffat tidigare i år. Men jag var ju där för att köra fort... för att vara räserhjälte...

Räddningen blev när polaren Martin Hjalmarsson i R1000 smäckte in en tid som räckte till en 7:de plats i klassen, 1 hundradel snabbare än mig!!!! Fick utstå smädelser av typen "Fick du A-förarlicensen i ett Corn Flakes-paket eller???" samt "Nu måste vi titta på listorna här... Jag har 48,68 och du har 48,69... Det MÅSTE betyda att jag är SNABBARE än du???".
Det går inte att förneka att det sved! Så långsamt började det välla upp inom mig; "I helvete heller!!! Inte fan ska en Rookie få spöa mig!!!" Så när söndagen kom var det en mycket beslutsam MOZZBERRK som gick ut och dominerade warm-upen. Pelle Karlsson daskade jag om så han fick mittbena i flinten och han var inte den ende!! Psykkriget fortsatte med att jag påminde Don Q att hans däck var gamla 05:or och att det "går bara inte att köra fort på dom!!!". Teamchefen Timar dök upp och förklarade för Jorpes att "Nu håller du dig borta från min Mozzberrk här!". Jag förklarade dock att det inte var någon risk... "Han kommer aldrig att komma nära idag..."

Ut på startlinjen var jag stark. Hade bilden klar för mig. Jag ska ta ett gäng i starten! Och så blev det! :tummenupp
Kom iväg fint, genom chikanen där jag tjänade någon placering (Forslund?), tog en man till i Nyhem (Filbert?) och ytterligare en in i Ginsten (Jonas Persson?). Och där var DonQ!!!!!!!!!!!!!! Djefflar i det! Och ut på rakan så var det bara ”Flytta dig, här kommer en Vänersborgare!!! Jag hade kört om Björn, en snabb djäkel!!!:)

Fortsättningen blev manisk. Jonas körde om men var för snabb in i chikanen så jag kunde slå tillbaka. Men det höll bara i ett varv så tog han mig på yttern in i chikanen!!! (Jag bugar!!) Tomas Rebien kom om och anslöt till Jonas och Rasmus V Sörensen som gav fin draghjälp i många varv. Låååååååååååååångsamt gled dom iväg… Illa! Tog i lite extra och kom in i ett oflyt i några var med lååååååååååååååååånga sladdar i högfartarn och i Nyhem. Kom ur flytet och vips så var Björn där igen. Skit!!!
Försökte hänga på men det fanns ingen kraft kvar till nytändning utan på slutet litade jag på Martin i depån som inte signalerade; alltså ingeninom skotthåll.

Resultat: 12:a vilket var helt OK men framförallt var det en BRA tid. 48,1 på mitt bästa varv är en för mig LYSANDE tid!! Äntligen kan jag säga att jag kör fortare i år än jag gjorde i fjol. Så himla gôtt!!!:)

Erik hade den position han borde ha haft hela säsongen, låååååååååååång bakom mig. Dock var det som vanligt en trevlig depåsamvaro med GOTT kaffe.

Tack alla för en ROLIG säsong. RR är KUL!!

Men framför allt tackar jag Björn för att du delade med dig av vad du tänkte efter det att jag körde om dig under loppet ”Djävla Mossberg! Gubbdjäveln kör ju för fan ifrån mig!!!!!”
Det värmer….

Fy fan vad jag är snygg!!!:)

Mad Moose skrev:
2488736 Lysande:tummenupp
Du är helt klart i en klass för sig:yoparty

Tack Matte!
Det var kul att ses även om det blev lite snabbt så. Håller tummarna för dig och din tidning!:tummenupp

Finns väl inget som är så gott som att besegra SIG SJÄLV! Gärna med lite draghjälp från goda/onda kamrater...
Grattis!

Eftersom jag definitivt inte är något RR-ämne, får jag nöja mig med att titta på. RR är en ren njutning, även för oss gluttare!

G-L skrev:
2488973 Finns väl inget som är så gott som att besegra SIG SJÄLV! Gärna med lite draghjälp från goda/onda kamrater...
Grattis!

Eftersom jag definitivt inte är något RR-ämne, får jag nöja mig med att titta på. RR är en ren njutning, även för oss gluttare!

Såååååååååååå sant!!!! Jag tävlar ju bara mot mig själv!!! även om det är jevla gott och spöa sina vänner:)

Och så behöver vi fler gluttare!!:tummenupp

haha, bra läsning.

Jag får tacka så mycket för att du drog upp tempot för mig så även jag fick in ett personbästa. 48,1 men minsann några få hundradelar snabbare än moss ;)
Jag var helt klart inte uppe i fart när du dammade om, men även när jag började ta i ordentligt ökade du luckan till mig. Var nog 2-3 sekunder efter när det var som värst. Men sen kände jag enligt citatet ovan och bet ihop allt vad det gick :)
Jäkligt kul rejs - bäst i år! Grattis till tiden och du kör riktigt riktigt bra, trots åldern ;)

Don Quixote skrev:
2489059 haha, bra läsning.

Jag får tacka så mycket för att du drog upp tempot för mig så även jag fick in ett personbästa. 48,1 men minsann några få hundradelar snabbare än moss ;)
Jag var helt klart inte uppe i fart när du dammade om, men även när jag började ta i ordentligt ökade du luckan till mig. Var nog 2-3 sekunder efter när det var som värst. Men sen kände jag enligt citatet ovan och bet ihop allt vad det gick :)
Jäkligt kul rejs - bäst i år! Grattis till tiden och du kör riktigt riktigt bra, trots åldern ;)

Ja, det var roligt!! Nu kan man gå i vinteride med ett leende på läpparna...
och så ska det köpas gymkort!!!

Och lycka till på Mantorp!!!

PB vid din ålder är inte kattskit, fortsätter du så här så kör du 45 tider om 20 år.

Bra att du satte unge herr Jorpes på plats, han blir odräglig när han kör snabbare än dig.

GSXR1100R skrev:
2490031 PB vid din ålder är inte kattskit, fortsätter du så här så kör du 45 tider om 20 år.

Bra att du satte unge herr Jorpes på plats, han blir odräglig när han kör snabbare än dig.

TACK!!!
Faktiskt har jag tänkt tanken.... Saker och ting är ju kul så länge man utvecklas och blir bättre. När man sedan nått sin peak är det ju inte lika roligt längre. Så om jag fortsätter i den här takten så kan jag hålla på Läääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääänge! Och ha kul hela tiden!

Apropå Erik så visade jag ju nu vem som är snabbast. Egentligen!:fakta

Last edited:
magnus_moss skrev:
2490699 TACK!!!
Apropå Erik så visade jag ju nu vem som är snabbast. Egentligen!:fakta

Tillfälligheter inträffar enligt statistiken helt stokastiskt. Således kommer det sannolikt inte hända igen :-)

jorpes skrev:
2510365 Tillfälligheter inträffar enligt statistiken helt stokastiskt. Således kommer det sannolikt inte hända igen :-)

Tillfällighet, ICKE! Detta är bara början Erik....:D :D :D

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...