Fy Fan Va SkÖnt Allt **** Plugg Är Över !!!!!

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
AHHH, studenten nästa fredag, ida hade man sista halvseriösa i plugget !

Inga mer prov, redovisningar, arbeten eller annat skit nånsin mer på gymnasienivå såå jääkla skönt. Så fick man veta lite betyg som va i vissa fall högre än väntat, otroligt skönt, allt verkar flyta på och blir kul och se vart man hamnar i höst!

Nu är det bara fester, lediga dagar och allmänt skitsnack med folk som gäller :yoparty :fyllisar

Sett att flera andra här tar studenten nu, måste va lika jäkla skönt för er med, men idag e man ändå lite extra glad trots det trista vädret :)

Så får man A-kortet i sommar och livet e på topp! :hihi

Måste va skönt det där med studenten. Själv går man snart ut 1:an och har fortfanande sjukt mycket plugg kvar. :död

Jag vill inte förta glädjen för dig... MEN.

Det var jäkligt slacker att gå på gymnasiet jämfört med nu (universitet+extra knäck). Jag kände lika dant när jag tog studenten, men i efterhand kan jag se att det var totalt obefogat. :brinnerup
Om du inte ska plugga vidare så kan jag även låta hälsa att det är jobbigt att jobba... :hihi

Flamma77 skrev:
Jag vill inte förta glädjen för dig... MEN.

Det var jäkligt slacker att gå på gymnasiet jämfört med nu (universitet+extra knäck). Jag kände lika dant när jag tog studenten, men i efterhand kan jag se att det var totalt obefogat. :brinnerup
:fakta

Det var slappt, gött, lökigt och jävligt najs att gå på gymnasiet... Att man fick betalt gjorde ju inte saken sämre. Nu är det sena nätter, MYCKET plugg, tentor till förbannelse, inga pengar, pasta och FEST hela dagen lång...

Nåväl, det är inte studenten man tar i gymnasiet, sådeså. Man går ut gymnasiet.

Gymnasiet kan man glida igenom och ändå få bra betyg.
Vänta tills du läser på Universitet eller något.

Har tenta 5 timmar på Ons och 5 timmar på Fredag och sedan
redovisning Tis sedan är det slut för denna termin.

Fan vad skönt att sommarjobba lite under sommaren så man får lite distans.

Ska bli skönt att spara lite pengar så man kan byta upp sig till en bättre och snabbare hoj :Bugar

:Bugar *jobb*

Det bästa måste nog vara lumpen ändå. Gratis logi, mat och nöjen. Mycket ledig tid och alltid tilsammans med vänner. Det roligaste var nog när man va hos nån tjej, vaknade 07:05 och hade uppställning 07:30 :rofl

Körde om mitt befäl en gång påväg till basen :lol

Gymnasiet var inte så tokigt det heller, men både jobb och lumpen är nog bättre ändå, nu har man ju gött me pengar :D

Jo, att sluta gymnasiet och sedan sommarjobba lite, var soft. Fortsätta plugga i sex år till var däremot ingen höjdare (förutom allt raj-raj :D ). Nu har jag dock jobbat i tio år och drar in slantar så det räcker, men visst är det jobbigt det med :)

håhå, om du bara visste... gymnasiet va bara o glida... annat ere nu!

Håller med ovanstående talare om att man inte ska inbilla sig att plugget är slut om man tänkt läsa på universitet. Och även om man gått byggprogrammet (eller något andra mer yrkesinriktat program) så kommer man åka på vidareutbildningar och kurser i yrkesverksamma livet.

Biifer skrev:
Måste va skönt det där med studenten. Själv går man snart ut 1:an och har fortfanande sjukt mycket plugg kvar. :död

Jo studenten kanske är bra, själv kommer jag inte ihåg ett skit från den :va

Själv är jag färdigutbildat Flygtekniker om 2-3v och det känns jäkligt bra men det är iof inte slutpluggat ändå då jag måste gå på minst en typutbildning. :huvet

Tror aldrig man kommer ifrån det där med "plugg". Man blir ju aldrig fullärd har jag hört... :(

/Grim

Hehe, nej säger inte att det kommer bli enkelt i fortsättninge. Men man får mer frihet att bestämma och får läsa något man tycker om och mer koncentrerad istället för massa skitkurser man ogillar med människor med helt andra intressen.

Ok, inte så mycket plugg men o andra sidan är det inte lika stimulerande intellektuellt heller att diskutera diverse frågor med mer eller mindre begåvade gymnasieungdomar. När man väl tagit in sig på någolunda krävande program så förväntar iaf. jag mig en viss standard på resten av gänget.

Sen är det ju mycket vad man gör det till, behöver ju nödvändigtvis inte alltid prestera max och det finns möjlighet till sabbatsår med mera, variera med jobb och resor.

GrimReaper skrev:
Själv är jag färdigutbildat Flygtekniker om 2-3v och det känns jäkligt bra men det är iof inte slutpluggat ändå då jag måste gå på minst en typutbildning. :huvet

Tror aldrig man kommer ifrån det där med "plugg". Man blir ju aldrig fullärd har jag hört... :(

/Grim

Klaga inte jag har gått 16år i skolan hittills :tummenupp

wooord , slippa skolan ett tag nu , och börja @ fredrika bremers fordon linje , längtar så mycket :Bugar :Bugar :banana

hållundan skrev:
:fakta

Det var slappt, gött, lökigt och jävligt najs att gå på gymnasiet... Att man fick betalt gjorde ju inte saken sämre. Nu är det sena nätter, MYCKET plugg, tentor till förbannelse, inga pengar, pasta och FEST hela dagen lång...

Nåväl, det är inte studenten man tar i gymnasiet, sådeså. Man går ut gymnasiet.

Kunde inte sagt det bättre själv, gymnasiet var en dans på rosor jämfört med univers.plugg.
Kan tillägga att en dag som idag då man snart har tenta har man pluggat från kl.9-21 hur ofta gjorde man det på gymnasiet?
Men grattis och välkommen ut i arbetslösheten :tungan :hihi

Last edited:
Själv ska jag börja plugga på komvux till hösten... Ska plugga upp betygen, så att jag kan läsa till "Gymnasielärare i allmäna ämnen" på högskolan är det tänkt.

Tror det är tanken på alla lov man har i skolan som lockar.. Men jag vet också att det är ett jävla slit.

Själv har man ett år kvar till det är dags för studenten.
Lovar att man är riktigt avundsjuk på alla som går ut nu :4skrika
Men ett stort grattis till alla som går ut iår, bra kämpat :tummenupp

Glädjedödaren kommer till skott...

Om du skall läsa på högskola/universitet läs detta:
GRATTIS bara >3 år kvar......

eller om du inte skall plugga mer:

GRATTIS, välkommen till vuxenlivet. På måndag e det jobb som gäller;)

SÅ PASSA PÅ ATT NJUT IDAG, imorgon e det för sent.....

///M

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...