Fy fan va' hemskt!!

Bilens bromsljus tänds ca. 15m innan motorcyklisten som för övrigt har stannat på ett osedvanligt dumt ställe.

Otäckt!

// Niklas

Avarage skrev:
Bilens bromsljus tänds ca. 15m innan motorcyklisten som för övrigt har stannat på ett osedvanligt dumt ställe.

Otäckt!

// Niklas
Det är en korsning och det är rött ljus i filen där det sker !

Han i bilen satt väl och läste tidningen, käkade munkar och hade chefen i telefon eller nått...allt samtidigt!!

Dumt att väja om man upptäcker att nått dyker upp....de är väl fan ingen rälsbuss han kör! Fast heder till han att han åtminstone flyttade foten till bromspellen....fast tror fan han glömde att trycka ned den i golvet...men men man kan ju inte komma ihåg allt i trafiken.....

Hoppas han på mc:n klarade sig!

Avarage skrev:

Otäckt!

// Niklas

Jaaa... Att stanna för rött var ju osedvanligt Dumt.

Detta är en av anledningarna till att jag inte har svart hoj, svart skinnställ och svart hjälm. Vissa garvar när de ser min fina ryggsäck med reflexer på, men efter man sett sånt här så vill man synas bakifrån. Framåt har man ju uppsikt iallafall.

Är det möjligt att föraren klarar sig då pick upen verkar träffa hojen helt rent medans föraren flyger åt sidan? All kraft går ju igenom hojen o rakt fram. Eller är det önsketänkande...

amullo skrev:
Jaaa... Att stanna för rött var ju osedvanligt Dumt.

Detta är en av anledningarna till att jag inte har svart hoj, svart skinnställ och svart hjälm. Vissa garvar när de ser min fina ryggsäck med reflexer på, men efter man sett sånt här så vill man synas bakifrån. Framåt har man ju uppsikt iallafall.
Fan, det är något att tänka på. Ska försöka hitta färgglada grejer nu när jag måste köpa en ny utrustning.

När jag körde min kawa så syntes jag i trafiken. Det märktes faktist en ordentlig
skillnad på hur snabbt andra trafikanterupptäckte mig.

(enligt bild i profil)

Araikaj skrev:
Är det möjligt att föraren klarar sig då pick upen verkar träffa hojen helt rent medans föraren flyger åt sidan? All kraft går ju igenom hojen o rakt fram. Eller är det önsketänkande...

Tycker man ser rätt tydligt hur MC-föraren träffas hårt av pickupen, hela ryggen och sidan får ta smällen :död

FUBAR skrev:
Fan, det är något att tänka på. Ska försöka hitta färgglada grejer nu när jag måste köpa en ny utrustning.

Jaaa... Det tål att tänka på.
Jag har en signalgul jacka med extra reflexband när det börjar bli kallt och mörkt. Kör jag med ryggsäck så har jag en söt liten triangel i signalorange och reflexgrön samt lysande röda dioder bakåt.

Jag ser det såhär.. När jag kör med rygga så är jag ändå inte "cool" så då kan jag lika gärna synas.

Det blå/vita skinnstället får "rätt" uppmärksamhet från bilisterna och efter adderandet av det vita nummerfältet på toppkåpan så verkar det som om man syns framifrån också. Den knallgula hojen hjälper väl antar jag.. :)

Jag funderar dock på att försöka fixa något starkare bakljus, för bak/bromsljuset på 748:an suger när det är ljust ute. på kvälen är det OK, men inte mer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back