Fy fan va' hemskt!!

10 spänn på att pickischaffisen sitter och tokstirrar på polisbilen samt bilen som blivit stoppad.
Polisbilar är farliga...

olycka

fy in i helvete va grymt oskyddad man e...bilister har nada koll eller..mycke gräs kanske...

amullo skrev:
Detta är en av anledningarna till att jag inte har svart hoj, svart skinnställ och svart hjälm. Vissa garvar när de ser min fina ryggsäck med reflexer på, men efter man sett sånt här så vill man synas bakifrån. Framåt har man ju uppsikt iallafall.
Det enda positiva med 80-talet (förutom att jag hade hår nog för en riktig hockeyfrilla) var väl de fina neonfärgade kläderna man gick runt med.
Skinställ, hjälmar osv borde bara finnas i rosa eller grön neon, då skulle vi synas :)
Chefen Alabama skrev:
10 spänn på att pickischaffisen sitter och tokstirrar på polisbilen samt bilen som blivit stoppad.
Polisbilar är farliga...
Ja, det är ju inget snack om att det är snuten som gör fel i den här filmen.
Jävla pucko som stannar en bil där andra kan se :hihi

heggeli skrev:
Är det inte en korsning han står i, med rödljus? Jag tycker det ser ut så. :confused:

Sorry! Såg inte det!

// Niklas

amullo skrev:
Jaaa... Att stanna för rött var ju osedvanligt Dumt.

Missade det, tyckte det såg ut som att motorcyklisten stannat mitt på en motorväg eller något. Om inte annat för att kolla på polisbilen.

Orsaken till att bilisten har blivit störd kan ju vara exakt vad som helst men ATT han/hon blivit störd framgår ju klart och tydligt, tyvärr!

Motorcyklisten fick nog allvarliga skador. Det går åt en avsevärd kraft för att slunga en människa uppåt/snett frammåt från stillastående på så kort tid! En kraft som jag har svårt att tro att någon klarar utan allvarliga skador!

// Niklas

Det där är anledningen till att det finns så många sk city jeepar. Stora vräkiga tunga bilar och dom fullkommligt slukar bränsle. Anledningen till att ha en är. Men den är ju så säker om det sker en olycka.

JA för den personen i den där stooooora bilen eftersom det andra fordonet/personen bra mycket mindre och lättare i det flesta fall. När det blir stor bil mot stor bil så är det ingen skillnad.
I det här fallet var det en stackars motorcyklist som fick däng, det kunde lika gärna varit en mindre bil.

sandstream skrev:
Det enda positiva med 80-talet (förutom att jag hade hår nog för en riktig hockeyfrilla) var väl de fina neonfärgade kläderna man gick runt med.
Skinställ, hjälmar osv borde bara finnas i rosa eller grön neon, då skulle vi synas :)

Jaaaa.... Det är väll så. :)
Ju bättre man syns desto mindre farliga situationer behöver man råka ut för. :näsblod

Men va f*n. Alla har rätt att bestämma själv, jag mostrar ingen! :tummenupp
Däremot så får man ju kommentarer om ryggan ibland.. :huvet
" *Höh höh* Harru såntdär långsamt gående fordon eller? *höh höh*" :7peta
Varpå man svarar.
"Japp, jag kör ducce, ser du inte det?" :4skrika

fruktansvärt otäckt :död
När man ser hastigheten bilen har kan man anta att föraren inte hade tänkt stanna.Trots inbromsning och krock med mc stoppar bilen efter trafikljuset.Mc-föraren verkar upptäcka bilen men försent,det ser ut som han försöker kliva av hojen. Har sett liknande bilder från mexico där en ratfullbilist mejade ner 7-8 mc vars förare flög som trasdockor.

Kan bara citera paola en av sveriges 2 kvinnliga mcpoliser.

"Man kör 5 fordon samtidigt,dels det egna,dels de som ligger bakom och framför och de på sidorna.För som mc-förare syns du oftast dåligt.Det kan vara svårt för andra att bedöma hastighet och avstånd.Detta är ett faktum du inte har råd att ignorera."

det enda som är bra med den här filmen är väl att det är ett bevis på vad som hände. när sånt här händer i vanliga fall är det ju alltid killen i bilen som säger "jag kom och åkte i minvägbana och sen helt plötsligt kom det en motorcykel och körde som en tok och körde på fel sida vägen och krockade med min bil". mc-killen dör och killen i bilen får inte ens 100kr i böter.
hoppas den här killen får sitta 10 år i fängelse.

amullo skrev:
Jag har en signalgul jacka med extra reflexband när det börjar bli kallt och mörkt. Kör jag med ryggsäck så har jag en söt liten triangel i signalorange och reflexgrön samt lysande röda dioder bakåt.

Haha nice. Jag blir utskrattad av mina polare när jag kör med såna här skinande gröna fina reflexband runt armen. Men jag bryr mig heller inte.

Hellre synlig än cool :) Elr varför inte både och? Löjligt snyggt med reflexer

Jag läste nånstans för ett tag sen, att det var en kille som var skyldig Hells Angels pengar.
Och när han vägrade betala tillbaka så slog dom ner honom, sen när dom åkte så tog han sin bil och prejade ner en från HA.
Han åkte självklart i fängelse och fick sin dödsdom av dom HA killarna som satt i fängelse.

:3freak

amullo skrev:
Jaaa... Det tål att tänka på.
Jag har en signalgul jacka med extra reflexband när det börjar bli kallt och mörkt. Kör jag med ryggsäck så har jag en söt liten triangel i signalorange och reflexgrön samt lysande röda dioder bakåt.

Jag ser det såhär.. När jag kör med rygga så är jag ändå inte "cool" så då kan jag lika gärna synas.

Det blå/vita skinnstället får "rätt" uppmärksamhet från bilisterna och efter adderandet av det vita nummerfältet på toppkåpan så verkar det som om man syns framifrån också. Den knallgula hojen hjälper väl antar jag.. :)

Jag funderar dock på att försöka fixa något starkare bakljus, för bak/bromsljuset på 748:an suger när det är ljust ute. på kvälen är det OK, men inte mer.

Nu när jag läser om dina reflexer på ryggsäcken kom jag på en sak.

Skulle inte trycket på baksidan av sporthojs-tröjan kunna vara tryckt i nåt reflekterande material?

Jag menar en fet text på ryggen som är i reflex borde ju synas rätt bra bakifrån!?

Kanske något att tänka på till nästa generations sporthojs-tröjor!?

Människan är ett JÄVLIGT nyfiken djur vetni...så 90% av den motordrivna
befolkningen (dom som kör bil dvs.) i världen måste titta vad som har hänt....Tyvärr!! Det är då olyckan är framme :(

Tycker jävligt synd om killen på hojjen....

heggeli skrev:
Det gjorde inte bilisten heller, (sorry, jag kunde inte låta bli) :rodnar

Mitt enda försvar till det är att verkligheten inte är svart/vit och att jag inte är färgblind! :tummenupp

// Niklas

fy fan :4skrika såg ju inte alls bra ut det där..stackars han på hojen!!!!! :3freak :3freak

..denna film kommer jag tänka på när jag står vid rödljus nästa gång ju :rolleyes: :död

Jag gillar verkligen inte att ensam stå stilla vid ett rödljus just av den här anledningen. Om jag hamnar i den situationen glor jag i backspeglarna ända tills det antingen lägger sig en bil bakom mig eller att det börjar bli grönt.

Ett enkelt sätt att undvika att hamna i denna situation är att snigelåka fram till rödljuset, så man slipper stanna överhuvudtaget.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back