Fy faan, hoppas ingen gör liknande på sh!

Har du kört påverkad? (alkohol/droger)

• Antal röstningar
    0
Bjork skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,678056,00.html

Att köra rattfull är så jävla oansvarigt så det finns inte, hoppas ingen har eller gör liknande saker på sh och tycker det är ok!
Tänk er om er syster, bror, mamma eller pappa skulle bli ihjälkörda av ett jävla fyllo. Finns ju inte ord för vad man skulle göra.
skickar med en poll och svara ärligt.

Vad i :censored ?!?!?!
"Familjen färdades i omkring 100 kilometer i timmen och kraften i smällen fick bilen att snurra flera varv innan den landade upp och ner mitt på vägen.
...
Flickan klarade sig tack vare att hon satt mellan de två pojkarna i baksätet, David tack vare att han höll sig i ratten" :kocko
Vem behöver bälten när man kan hålla sig i ratten?? :huvet

För all del, :censored korkat att köra påverkad, men tycker ändå att det verkar saknas lite information här...

Jag själv har aldrig kört påverkad av någon alkohol eller drog. Däremot så har min brorsa åkt dit rätt fett på det, han körde påverkad, troligtvis av både det ena och det andra. Tror han låg i 200 på en ödslig väg när polisen började blinka bakom honom. Men det kan jag lova att det har han fått skit av från hela familjen.
Men det verkar som att han börjar rätta till sig han också nu ;) men han har fortfarande inte tagit något körkort fast det nästan är 2 år sedan han fick göra det igen.

Glöm inte att det var i staterna. Skillnad på rattfylla där och här. Om du kör med 0,79%. här så torskar du fett, i staterna så är du precis under rattfylla om jag kommer ihåg rätt.

oj rösta nej men kom på att jag råka köra gokart lite påverkad. hade tagit nåra öl för att förbereda kvällen :rolleyes: skulle bara bort o kika på gokart körningen men allt glömdes i ivrigheten o få spöa folk.
kom bara 2 men de måste betyda att jag inte kan vart såååå påverkad...
bara 2-3 öl

jag skäms lite :(

ozeo skrev:
oj rösta nej men kom på att jag råka köra gokart lite påverkad. hade tagit nåra öl för att förbereda kvällen :rolleyes: skulle bara bort o kika på gokart körningen men allt glömdes i ivrigheten o få spöa folk.
kom bara 2 men de måste betyda att jag inte kan vart såååå påverkad...
bara 2-3 öl

jag skäms lite :(

Fyfaan alltså.. jääävlar va lågt gjort av dig! Gå och lägg dig på din plats! (hund) :tungan

Av 10000 medlemmar så kan du ge dig på att vissa av dom kör då och då fulla, det är bara statestik..

honkiie skrev:
Glöm inte att det var i staterna. Skillnad på rattfylla där och här. Om du kör med 0,79%. här så torskar du fett, i staterna så är du precis under rattfylla om jag kommer ihåg rätt.

0,79% så är du död. 0,79 promille fungerar dock.

Edit: Förstod vad du menade, är dock bara lite dryg idag. :3freak

Last edited:
Jag är rätt säker på att jag gjort det, dock inte direkt efter alkohol intag utan dagen efter. det är nog ganska många här som kört bakis, men det kanske inte räknas till den här pollen, man lär ju inte ha dom siffrorna i blodet.

Så där, nu har jag erkännt. Låt mig nu få höra vilken kass människa jag är...

RacerDave skrev:
Jag är rätt säker på att jag gjort det, dock inte direkt efter alkohol intag utan dagen efter. det är nog ganska många här som kört bakis, men det kanske inte räknas till den här pollen, man lär ju inte ha dom siffrorna i blodet.

Hmm... Nja... Jooo... Kanske... Men jag förnekar det bestämt!

SuperMicke skrev:
Får man, vid något tillfälle, köra full i Sverige?

(Detta är en fråga till alla.)

Tror man får det om det är för att rädda liv. Eller om det är riktigt jävla kallt att gå hem :näsblod

RacerDave skrev:

Tänk att en stor stark tar i runda slängar 2,5 timme att förbränna. Så ÄR det. Dricker du tio stycken på en kväll då du börjar kröka kl 1900 så kan du köra kl 1900 dagen efter, inget annat.

Kan man inte låta bilen stå dagen efter, eller låta bli att dricka om man måste använda bilen dagen därpå, så har man problem med spriten.

Man kan lätt ha uppåt en promille på morgonen dagen efter = Rattfylla.

juha01 skrev:
Tänk att en stor stark tar i runda slängar 2,5 timme att förbränna. Så ÄR det. Dricker du tio stycken på en kväll då du börjar kröka kl 1900 så kan du köra kl 1900 dagen efter, inget annat.

Det där tror jag är tjurskit. Aldrig att nån blåsapparat har pipit ett dygn efter man börjat dricka ifall man druckit 10 starköl. Isåfall har man nog fel på levern.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg