Fy faaan försäkring KTM -02

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Kollade vad en KTM 640 sm -02 kostar att helförsäkra i GBG...per år.......

Trygg 25 493,00 kr
L-F 34 458,00 kr
Bilsportmc 4 800,00 kr
Folksam 16 875,00 kr
IF 23 491,00 kr
Salus 43 902,00 kr
Susab 14 621,00 kr

Vad skall vi göra när bilsport mc ändrar sig efter de andra :skrämd

///M

Då har vissa tur då att det finns billiga försäkringsbolag,bilsport ville inte ens försäkra min R6:a för den var spritter ny :mad:

Har hört att dom ska höja hoj försäkringarna nå grymt pga alla stölder och bedrägerier......

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

28 i november och haft mc-kortet sedan maj 2002, bil-kort sedan 1994.

Bor i centrala GBG brevid liseberg. Kan vara det som gör att premien sticker :crash

///M

Man tycker det inte borde vara höga premier på motarderna, men men... sen får ni väl inse att ni får högre premier för att ni nor just i storstäderna... men tråkigt ändå, flytta ut "på landet" vettja :crash

Fast Bilsportmc 4 800,00 kr är väl inte dyrt? om du inte skrivit fel, dvs missat en nolla eller så... annars är det bara att slå till :tummenupp

Mingves skrev:

Bor i centrala GBG brevid liseberg. Kan vara det som gör att premien sticker :crash
///M

Måste ha o göra med att du inte haft kort så länge. Fast som Mattiaz säger så är väl inte 4.800 så farligt. Behöver du helår då?? Annars är det ju bara 2.400

Mingves skrev:

///M

Åhh, jag som vill till Liseberg och åka Balder...Gröna lund suger nu!!

Jo visst, jag kan teckna en Bilsport mc men tänk om de tar bort Supermoto då? Då står man där med alla andra premierna som ju är ganska ok men ändå 14000kr för en offroadhoj.....
Med tanke på vad som hände med självrisken till i år hos BSPoMC så vet man ju aldrig vad som kommer ske......

Har ni bara halv på era supermotos?

///M

Jag har min -03:a på halvförs. Betalar 1950:-/år är 29år och bor på landet.

Mingves skrev:
Jo visst, jag kan teckna en Bilsport mc men tänk om de tar bort Supermoto då? Då står man där med alla andra premierna som ju är ganska ok men ändå 14000kr för en offroadhoj.....
Med tanke på vad som hände med självrisken till i år hos BSPoMC så vet man ju aldrig vad som kommer ske......

Har ni bara halv på era supermotos?

///M

Varför skulle de ta bort supermotard????

Betalar 3090:-/helår offroadförsäkring, Bilsport o Mc. Haft kort i snart 11 år, bor på "landet", (Falkenberg), :rock .

Flytta hit, vi har en fin motorbana här och billiga försäkringar och massa kurviga vägar, :tummenupp .

Ha det gutt! :bow :bow

Jag betalar 2500/år för halvförsäkring för min motard hos Bilsport&MC. Bor i Mölndal, 32 år, MC-kort i 6 år.

Trygg Hansa

Dom måste gjort fel när du ringde.....

Trygg Hansa skulle ta 3315 :- helår , helförs när jag pratade med dom den 31/5. Offroadförsäkring. Jag bor i Mölndal

Nu skall ni få höra en totalt hårresande sak.

Jag kunde inte teckan offroadförsäkring på min nya -03, för att klassas som offroad kunde den inte vara nyare än -02, första hojen som föds som junior och på ett år mognar in i sin försäkringsklass.......

om folk inte stal bort sina sm cyklar skulle försäkringen inte vara så hög,borde vara belöning att sätta dit folk som gör bedrägerier,runt 50 000 eller så sen får den som stulit bort sin cykel betala det med.
jag tippade redan tidigare att om nåt år max kommer dom att vara lika dyr att försäkra som en r1:a

Mingves skrev:
Kollade vad en KTM 640 sm -02 kostar att helförsäkra i GBG...per år.......

Trygg 25 493,00 kr
L-F 34 458,00 kr
Bilsportmc 4 800,00 kr
Folksam 16 875,00 kr
IF 23 491,00 kr
Salus 43 902,00 kr
Susab 14 621,00 kr

Vad skall vi göra när bilsport mc ändrar sig efter de andra :skrämd

///M

När du kollat dessa försäkringar har dom bara gått på vikt/effekt. Du måste stå på dig och säga att det är en offroad och ingen plastraket.

24år hel/hel kostar 2800 för mig. Haft körkort i 1månad. Bor i liten stad

Re: Re: Fy faaan försäkring KTM -02

WestW skrev:
När du kollat dessa försäkringar har dom bara gått på vikt/effekt. Du måste stå på dig och säga att det är en offroad och ingen plastraket.

24år hel/hel kostar 2800 för mig. Haft körkort i 1månad. Bor i liten stad

Jag provade detta på Folksam nyss, men han tjatade om att det är vikten kontra effekten som spökar.

7200 helförs 15 kw.
40000 helförs 45kw. Logiskt? Japp himla.

Trygghansa ville ha 24000 för samma.

Sinnessjukt.

Det jag är rädd för är om man försäkrar på Bilsport och hojen blir snodd (för att man inte har den i garage vilket man måste).. vad säger de då?

Re: Trygg Hansa

b-man skrev:
Jag kunde inte teckan offroadförsäkring på min nya -03, för att klassas som offroad kunde den inte vara nyare än -02, första hojen som föds som junior och på ett år mognar in i sin försäkringsklass.......

Jo jag känner till det där skulle försäkra min TT600R när jag precis köpt den. De villa typ ha 30.000 i försäkring :skrämd men kom gärna tillbaka nästa år säger kärringen då kostar den dig 2.500 hel/hel :mad:

Re: Re: Re: Fy faaan försäkring KTM -02

eisbaer skrev:
Det jag är rädd för är om man försäkrar på Bilsport och hojen blir snodd (för att man inte har den i garage vilket man måste).. vad säger de då?

Troligtvis dubbel självrisk.
Man måste ju få parkera hojen en kortare stund på gatan eller hur? Blir den snodd då så måste ju försäkringen gälla ändå. Du kanske måste kunna bevisa att du har hojen i låst garage nån gång iaf. Tänkt på det bara.

Jag fick papper från Bilsport o MC igår och där hävdade de att utöver självrisken på 10K så skulle de sätta ned hojen 25% pga. att den inte var parkerad i garage.

Jag måste dock läsa om dessa papper och se om det verkligen var så de skrev.

En bekant till mig har ringt och frågat dem o då hävdade de dubbel självrisk, ingen nedsättning på 25%.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman