Fy faaan försäkring KTM -02

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Kravet på garage är ju bara då hojen parkeras hemma, eller hur ???!!!

Om hojen stjäls hemma på gatan, vore det inte enklast att stöldanmäla den som om den vore parkerad på stan istället :o

Man måste ju få parkera nån annanstans än i låst garage tycker man. Men det är nog som ni säger att om du står med hojen hemma fast inte i det låsta garaget blir dom nog sura.

Mingves skrev:
Jo visst, jag kan teckna en Bilsport mc men tänk om de tar bort Supermoto då? Då står man där med alla andra premierna som ju är ganska ok men ändå 14000kr för en offroadhoj.....
Med tanke på vad som hände med självrisken till i år hos BSPoMC så vet man ju aldrig vad som kommer ske......

Har ni bara halv på era supermotos?

///M

Helförsäkring helår husaberg 650 -02 på länsförsäkringar 4700kr på mig som är 24.. men jag bor i småstad.

eisbaer skrev:
Hojen måste vara inlåst nattetid på hemorten.

Correctamundo :-) Frågade specifikt vad som gäller om jag hälsar på polaren eller tjej i stan över natten och hon sa då att då är du ju på resa och då gäller bara 2 goskända lås. Har blivit resande säljare sedan dess... ;)

Betalar 2700 hel/hel hos Bilsport-Mc för min Husaberg -03. Hoppas dom inte höjer till nästa år. Tycker det är ganska vettigt att dom har lite högre självrisk istället för höjda premier, folk kanske blir lite försiktigare när det kostar en hel månadslön om man vurpar eller råkar ut för stöld.

Ringde upp Bilsport o MC å pratade med dem och mycket riktigt så sätter de ned hojen 25% om den inte varit parkerad i ett garage (då den nattetid är parkerad på hemorten).

Det blir en nätt summa på närmare 26-27K inklusive självrisken som man får punga ut med för att få en ny hoj.

Köp en offroadmodell och extra hjul då.Min SXC 625 -03 betalar jag 1915 hel/hel för :crash

junior skrev:
Ringde upp Bilsport o MC å pratade med dem och mycket riktigt så sätter de ned hojen 25% om den inte varit parkerad i ett garage (då den nattetid är parkerad på hemorten).

Det blir en nätt summa på närmare 26-27K inklusive självrisken som man får punga ut med för att få en ny hoj.

Sätter ned den? Alltså värderar den 25% lägre? Vad räknas som nattetid då.. Är det något speciellt klockslag, eller är det när man sover? =) Tänk om jag kommer hem kl. 02 går upp o hämtar nått i lgnheten och sen kommer ner för att köra mer o den e snodd? =) :confused:

Re: Re: Fy faaan försäkring KTM -02

WestW skrev:
När du kollat dessa försäkringar har dom bara gått på vikt/effekt. Du måste stå på dig och säga att det är en offroad och ingen plastraket.

24år hel/hel kostar 2900 för mig. Haft körkort i 1månad. Bor i liten stad

Svar till Busaberg:

Men problemet var inte vad jag betalade i premie, det var 4400 hel/hel.

Problemet var att när den väl blev stulen och inte var parkerad i garage så kostade det 10K i självrisk plus 16-17 i nedsättning pga. att den inte var parkerad i garage...

Det finns fördelar med att inte bo i storstad. :)

Jag kan även tänka mig att antal år med körkort och ålder skiljer lite...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT