Fy för katter!

Har du även provat svavel? Det använder föräldrarna mot grannens katter. Funkar finfint.

Vad han försöker säga är att det hör till kattens natur. Om int katten får gå ut å jaga möss så söker den annat under natten, som kan påminna om detta. :näsblod

Jag kan räkna upp massor med saker som hör till min natur som jag inte heller kan göra. Tror inte att en katt bryr sig särskilt mycket om den får springa och jaga plastleksaker istället för råttor.

Har du hört en skrikande katt som vill gå ut?

Nej, eftersom jag inte släpper ut min katt på kamikazepromenader bland bilar, sadistiska ungar och gifter så skriker hon aldrig om att hon vill ut.

Inga riktigt bra tips ännu. Det verkar tyvärr som att det inte finns något annat sätt än att öka på brutaliteten mot kattjävlarna.

Finns det inte skyltar med varning för råttgift? Sätt upp väl synliga sådana först. Kanske ägarna får upp ögonen. Hjälper inte det heller så använder du råttgiftet.

Rannsaka dig själv om det verkligen är värt det. Det är inte katternas fel.

Det kvittar vad man tycker det är trots allt ägarens ansvar att ha koll på sina husdjur.

Jag har blivit med hund och innekatt via sambon. Jag är själv jäkligt skeptisk till kattägare som släpper ut sina djur vind för våg i villaområden. Bor man på landet är det en annan grej men hur kul är det om det luktar kattpiss under trallen eller är toalett i barnens sandlåda?

Katter är trevliga men att kalla dem intelligenta och smarta vetefasen. Jag har otroligt mycket mer behållning och glädje av (jakt)hunden.

Ring kommunens miljö och hälsa. Sanitär olägenhet är det.

Bygga staket. (Finmaskigt elstängsel... )

Fånga in katterna och "skänk" till katthem.

Är katten ID-märkt (örontatuering eller chip) så du får reda på vem ägaren är och kan be dem plocka upp efter sin katt... :hihi

Det finns katter som är både inne och ute, men ändå gör de flesta av sina behov på låda inne, eftersom de inte släpps helt vind för våg hela dagar eller hela nätter... Att låta katten vara ute större delen av dygnet är en katthållning som inte passar i tätbebyggt område.

Finns det inte skyltar med varning för råttgift? Sätt upp väl synliga sådana först. Kanske ägarna får upp ögonen. Hjälper inte det heller så använder du råttgiftet.

Rannsaka dig själv om det verkligen är värt det. Det är inte katternas fel.

Det kvittar vad man tycker det är trots allt ägarens ansvar att ha koll på sina husdjur.

Jag vill så klart helst inte gå så långt som att ta till råttgift... Det är som du säger ägarens ansvar. Tyvärr verkar de flesta kattägare tycka att det är ok att just deras egen katt springer runt och gör av sig där de känner för det.

Finns det någon kattägare som på ett rimligt sätt kan argumentera mot obligatoriskt koppeltvång på katter?

Någon skrev svavel, hur använda svavel?

Extra kul är det ju när kattjävlarna hoppar upp på bilarna och gör långa djupa repor som kostar några tusen att fixa per gång.
Och sammanlagt ca 9k i omlackering kan en katt inte vara värd (som dessutom inte är ens egen)...

Jag förstår verkligen ditt problem, jag har själv jagat bort katter hemma hos mina föräldrar. Skillnaden med katter och hundar när det gäller att ha dom kopplade beror nog på att hundar många ggr anfaller folk vilket inte sker speciellt ofta med en katt. Därav ingen direkt lag att ha sin katt kopplad. Däremot om man läser lagen så säger den att man ska ha sina husdjur inklusive katter inom uppsikt. Så kontakta kommunen som någon skrev ska fungera då de ska samla in katter som är "herrelösa", alltså utan märkning. Många katter idag är ju omärkta och då har man rätt att plocka in dom och lämna till katthem.
Jag sa inte att det va ok? Jag sa att jag är likadan som du...jag gillar det inte heller men jag tycker samtidigt att en trädgård är en trädgård och katter gräver iallafall ner skiten till skillnad från hundar.

Min syrra hade problem ett tag med att deras grannkatter gick och pissade ner deras altandynor vilket va lite smått ofräscht. :zpy Dom funderar på något speciellt elstängsel men frågan är hur fort katten lär sig att ta sig runt det.

Du får väl helt enkelt sätta dig på vakt och sen skrämma skiten ur dom när de kommer. Sätt upp lampa med rörelsedetektor så märker du när de kommer och sen slår du på vattenspridaren, alla vet att katter hatar vatten. Kan faktiskt funka. :fyllisar

Lycka till iallafall och hoppas du slipper göra något drastiskt som skadar nån.

Jag vill inte ha något djur, varken äga själv eller ha någon annans hos mig, varken ute eller inne. Comprende? Jag tycker det är kattägarna som är egendomskåta som absolut ska ha katter springandes hos andra.

Om jag hade hund som jag lät gå in och göra sina behov hos dig, skulle det vara ok. Eller om jag ska spetsa till det, är det ok om jag kliver över staketet själv till dig om jag blir nödig? Skulle du kalla även det för småsaker också?

Nä, katter har fått någon jävla sjuk särställning som att de har behov att vandra hit och dit och göra det ena eller andra och att det bara ska accepteras i någon sorts frihetens tecken.

Inga riktigt bra tips ännu. Det verkar tyvärr som att det inte finns något annat sätt än att öka på brutaliteten mot kattjävlarna.

Jag förstår verkligen ditt problem, ... Så kontakta kommunen som någon skrev ska fungera då de ska samla in katter som är "herrelösa"..... katter gräver iallafall ner skiten till skillnad från hundar.....pissade ner deras altandynor...

...Sätt upp lampa med rörelsedetektor så märker du när de kommer och sen slår du på vattenspridaren, alla vet att katter hatar vatten. Kan faktiskt funka. :fyllisar

Lycka till iallafall och hoppas du slipper göra något drastiskt som skadar nån.

Jag tror inte katterna är herrelösa men det känns samtidigt lite trist att gå runt och anklaga hela grannskapet och skapa osämja över några katter eftersom kattägare i gemen verkar ha lite svårt att förstå att andra inte är lika förtjusta i de små djuren som de själva. Jag är inte säker men har för mig att jag hört talas om någon som drev kattproblemet rättsligt men förlorade.

Även om katterna gräver ned sin skit är det ju lagom roligt om de stökar till en blomrabatt eller markerar revir mitt bland kryddväxterna.

Men oki, jag ska försöka hålla mig på mattan och åtminstone försöka något med rörelsedetektor. Ska fundera ut något klurigt.

Puss!

Givande och tagande.

Jag önskar att varje ansvarig kattägare kunde presentera sig för sina grannar så slipper man, förhoppningsvis, onödiga konflikter, upptäcker man att katten gör något man ogillar så pratar man med ägaren direkt och kan tillsammans komma fram till en bra lösning.

TS Hoppas det löser sig så alla blir nöjda och glada.

Last edited:
Lösningar:

[YOUTUBE-ID]fO0EOdk2L5Q[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZAhIi-4zRHg[/YOUTUBE-ID]

Så nu kan vi stänga tråden och ta helg :yoparty

Last edited:
en eller flera av mina grannars katter skitar ner min ytterdörr som fan med lera och tassavtryck, likaså verkar de gilla att hoppa på min solstol så den blir lerig:mad: och även på bilen:huvet
men nu efter att ha skrubbat dörr och veranda har jag lagt ut en feting råttfälla på solstolen, väntar bara på att nån av dom hoppar upp där som vanligt:skrattaåt

• Gilla
Reaktioner: N/A
Lösningen:

[YOUTUBE-ID]fO0EOdk2L5Q[/YOUTUBE-ID]

Så nu kan vi stänga tråden och ta helg :yoparty

Vill ha!!! Men den kostar pengar... och så ska man ha vattnet på... och så kommer grannungarna att bli blöta... och kanske jag själv. Och så stort har jag trots allt inte, som en stor kattlåda bara. :)

Varför äga en katt om fanskapet ändå ska springa ute hela tiden? Köp en guldfisk i stället.

Och alla kattägare, ni får gärna ge ett bra svar på varför ni inte kan ha era katter lösa inne och kopplade när de är ute.

Först tänkte jag tipsa om hagelgevär men det kändes inte så troligt att du skulle ta till. Här har du ett bra tips. Helt allvarligt tips då jag fullständigt avskyr katter.

1281.jpg

en eller flera av mina grannars katter skitar ner min ytterdörr som fan med lera och tassavtryck, likaså verkar de gilla att hoppa på min solstol så den blir lerig:mad: och även på bilen:huvet
men nu efter att ha skrubbat dörr och veranda har jag lagt ut en feting råttfälla på solstolen, väntar bara på att nån av dom hoppar upp där som vanligt:skrattaåt

Djurplågeri..är det din lösning?
Smart kille.....personligen hoppas jag du glömmer bort fällan & klämmer testikeln.

Först tänkte jag tipsa om hagelgevär men det kändes inte så troligt att du skulle ta till. Här har du ett bra tips. Helt allvarligt tips då jag fullständigt avskyr katter.

1281.jpg

Dödar nästan garanterat en katt om den träffar fel, det är verkligen tragiskt vilka sorgliga människor det finns....

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...